Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing

Recommended Posts

Nowy nadmuchiwany kill Zodiaca , ponton ma ponad 4 metry.

 

[attachment=118324:400404_0_050420051356_1.jpg]

 

[attachment=118325:futura-mark-ii-2010-11.jpg]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i znowu jakaś ściema. Toż to nie ślizg, tylko lot (być może ślizgowy)... ;) ew. mega zapixxdxlaczka...

Ale nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe - białe...

Edited by krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypuszczam że pierwszą fotkę robili jak wyskoczył z fali , drugą jak poziomował się w ślizgu , jeszcze jedna fotka (wszystkie elementy kila są nadmuchiwane)

 

[attachment=118335:17985.jpg]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już pisałem.

„Może się zdarzyć (już są, lub dopiero będą), że jakieś pontony są zrobione z takich materiałów, które po napompowaniu

są sztywne jak np. laminat, to taki ponton będzie płynął w ślizgu, ale na pewno nie te chińskie pontony.”

 

Faktycznie ten ponton na zdjęciach płynie w ślizgu a właściwie w nad ślizgu, szkoda że niema filmu byłby bardziej wiarygodny.

 

Ale to nowa technologia opatentowana przez firmę Zodiak i jeszcze dożo czasu upłynie zanim Chińczycy zrobią cos podobnego,

dlatego nie łudźcie się pontonierze, ze wasze Kolibry i inne ceraty pływają w ślizgu.

 

Panowie niedomogą Wam wyzwiska i zaklęcia Wasze pontony

 

NIE PŁYWAJĄ W ŚLIZGU!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już pisałem.

„Może się zdarzyć (już są, lub dopiero będą), że jakieś pontony są zrobione z takich materiałów, które po napompowaniu

są sztywne jak np. laminat, to taki ponton będzie płynął w ślizgu, ale na pewno nie te chińskie pontony.”

 

Faktycznie ten ponton na zdjęciach płynie w ślizgu a właściwie w nad ślizgu, szkoda że niema filmu byłby bardziej wiarygodny.

 

Ale to nowa technologia opatentowana przez firmę Zodiak i jeszcze dożo czasu upłynie zanim Chińczycy zrobią cos podobnego,

dlatego nie łudźcie się pontonierze, ze wasze Kolibry i inne ceraty pływają w ślizgu.

 

Panowie niedomogą Wam wyzwiska i zaklęcia Wasze pontony

 

NIE PŁYWAJĄ W ŚLIZGU!!!

Twoim zdaniem :) Tylko jak widać, reszta użytkowników jak i ja mamy inne zdanie. Co tu dużo mówić, każdy ma swoje zdanie ale nie można komuś wciskać swojej racji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze przyznac, ze szkoda czasu na tego typu rozmowy.

Moga one nawet byc szkodliwe bo daja pozywke trolom internetowym.

 

EOT

 

Gumo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd człowieku się urwałeś ale brnij w swojej błogiej niewiedzy i tak dalej trwaj otumaniony w błędzie :P

Pozdrawiam i kończe dyskusje w tym nic z Twojej strony nie wnoszącym temacie. :D

Nie wiem co chcesz udowodnić na siłe i komu ale ja nie mam zamiaru uczestniczyć w tej błazenadzie ;)

Pozdrawiam wszystkich  :) pływających na jak to ująłeś ceratach  :lol:  :lol:  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A tak nawiasem czy chińskie pontony nie mają sztywnej podłogi bo przecież aluminiowa podłoga moim zdaniem jest sztywna jak cholera :D Ale nie wszyscy się ze mną muszą zgodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda robi swoje "dętki" w Sun Selections, PRC, podobnie postępują inni "Japończycy". Dlaczego Zodiac miałby robić inaczej :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze inna, moze bardziej scisla mozliwosc definicji "slizgu": Jest cos takiego jak z grubsza obliczalna "predkosc graniczna" kadluba w ruchu wypornosciowym przez wode:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_graniczna_%28%C5%BCegluga%29 (szerszy opis zjawiska w wersji niemieckiej lub angielskiej). W konkretnym przykladzie dla pontonu Yanmar 280 wynosi ta "predkosc graniczna" ok. 8 km/h w ruchu wypornosciowym - jesli plyniesz nim na 5 konnym silniku ok. 22 km/h (plynalem rownolegle i mierzylem) to nie ma innej opcji, ta predkosc jest mozliwa tylko w slizgu. Jesli przeciazysz ten sam ponton odpowiednio, to i na 15 konnym silniku osiagniesz tylko "predkosc graniczna", czyli te wyliczone 8 km/h w "ruchu wypornosciowym". Oczywiscie sa fazy przejsciowe miedzy "ruchem wypornosciowym" i "slizgiem", a cale zagadnienie jest bardziej skomplikowane, niz moze sie to na pierwszy rzut oka wydawac. Mimo to, na nasze potrzeby wystarcza takie przyblizenia... choc i bez nich nie mam watpliwosci co do mozliwosci slizgowych pontonow z "niesztywna" podloga, ale z kilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda robi swoje "dętki" w Sun Selections, PRC, podobnie postępują inni "Japończycy". Dlaczego Zodiac miałby robić inaczej :) ?

 

Macie Panowie stronę, z której zostały ściągnięte te zdjęcia jest tam odpowiedni

tekst, poczytajcie sobie:

 

 http://www.boats.com/boat-details/Zodiac-Futura-Mark-2-C/140019341

 

Ponton w ślizgu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SbyEqr8ExRQ

 

Myślę, że komuś, kto robi na nich kasę zależy na tym byście w to wierzyli,

ale również część nieporozumienia pochodzi z tond, że RIB jest bardzo

podobny do pontonu a RIB’y pływają w ślizgu.  

 

Przepraszam Panowie, że napsułem wam trochę krwi, ale według mojej

wiedzy pontony nie pływają w ślizgu jednak nowe patenty, technologie

i materiały mogą to szybko zmienić.

Edited by Banita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest Zodiac futura mark 3 , ponton który równiez znakomicie pływa w ślizgu

 

[attachment=118480:futura mark 3.jpg]

 

Kil jest nadmuchiwany , foto poniżej

 

[attachment=118481:2010-zodiac-futura-mark-3--11.jpg]

 

Co do produkcji , kto był na targach wiatr i woda i spojrzał na tabliczki znamionowe Zodica , mógł przeczytać made in PRC lub made in China (co oczywiście nie musi znaczyć że jakość jest zła , lub wpływa to jakkolwiek na ten produkt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też czerpię moją wiedzę z tabliczek znamionowych. Dość pewne źródło ;)

 

No nic, ja wymiękam. Mi wystarczy, jak mam na GPS-ie powyżej 21-22km/h, a ile to jest konkretnie, to zależy od dociążenia. Może być i powyżej 30 na silniku DF9.9. Pali to mało, a kilometry łyka. I pie....lę jak to kto nazywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onton w ślizgu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SbyEqr8ExRQ

 

Myślę, że komuś, kto robi na nich kasę zależy na tym byście w to wierzyli,

ale również część nieporozumienia pochodzi z tond, że RIB jest bardzo

podobny do pontonu a RIB’y pływają w ślizgu.  

 

Przepraszam Panowie, że napsułem wam trochę krwi, ale według mojej

wiedzy pontony nie pływają w ślizgu jednak nowe patenty, technologie

i materiały mogą to szybko zmienić.

 

 

Przytaczasz filmik z Pontonem 3,5m z silnikiem 5 konnym i to w 4suwie? Że niby co ma uświadamiać ten przykład? Że mu jeszcze co najmniej 5 koni brakuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co robicie to karmienie trolla... :)

 

 

 

 

I za to Cię Przemek lubię :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba Wy koledzy jesteście Tyrolami,

bo ja tą jałowa dyskusję skończyłem wczoraj.

[attachment=118579:troll_0.jpg]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle, ze juz wszyscy zainteresowani przyswoili sobie WSZYSTKIE szczegoly, ktore sa zawarte w tym watku i wyciagna z tego wnioski w przyszlosci..

 

Gumo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...