Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing

Recommended Posts

jak tak jeszcze raz przeanalizowałem Twoje wpisy, to jednak coś nie tak musi być z tym napędem

 

albo śruba uciągowa

 

albo problem z silnikiem, wałem, łożyskiem, uszczelnieniem itp, czymś co daje np większe tarcie i spadek mocy

 

tak na ucho to nie jesteś w stanie ocenić, czy np nie ma 5000obr tam, gdzie powinien mieć już np. 5500obr

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie problem w tym ze niezbyt sie znam. Tez mnie to dziwi bo myslalem ze 8 koni jednak ten ponton powinno pchnac. Troche szkoda tez ze jest zima bo inaczej przetestowalbym wszystko jeszcze raz nad woda. W serwisie sprawdzali ten silnik a nawet na nim plywali i mowili ze naprawde jest w bardzo dobrym stanie na swoj wiek. Postaram sie wrzucic zdjecie sruby jak tylko wroce do kraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniecznie zmierz jej średnicę. Potrzebny tez będzie skok śruby. Skok śruby powinien być wytłoczony na piaście, ale do tego trzeba ją zdemontować.Ostatecznie skok śruby można też zmierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

średnica i skok śruby jest wytłoczona na śrubie i nic nie trzeba zdejmować !

 

np tak to wygląda : 9¼ x 8

 

teraz zobaczyłem, że standardowo nowa Honda 8hp ma skok 8, a klasyczna uciągowa ma 6,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc.

 posiadam ponton 3,20 i  6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo  torba i kilka gratów. Trym miałem  ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży,  gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy  w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się".

  dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba.

Edited by hubert

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zjawisko kaczkowania. trym jak najniżej, graty na dziób a sternik na środek z przedłużką rumpla. IMHO, 6km na jednym garnku to przymało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jeśli zastosuję sie do tych wytycznych i  zamontuje przdłużkę slizg będzie możliwy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako , że nie miałem z silnikami nigdy doświadczenia opieram się na wypowiedziach innych użytkowników. Jedni pływają w tzw "ślizgu" bez problemu inni muszą kombinować. Ja mam problemy, dlatego proszę o rady. Może na tej jednostce  z tym motorem to jest niemożliwe?. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką.

..kolega chyba żartuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba daj spokój :P przecież wszyscy wiedzą jak ślizg w Twoim wydaniu wygląda :lol:  :lol:  :lol:

Kolega co pisał że ponton się nie slizga chyba nie latał małym pontonem z zapiętym silniczkiem 20 kucy :P

Edited by Karol Krause

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc.

 posiadam ponton 3,20 i  6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo  torba i kilka gratów. Trym miałem  ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży,  gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy  w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się".

  dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba.

Kolego Hubert , mam taki sam silnik jak ty , z tego samego roku , poniżej film z zeszłego roku jak płynę na tym silniku pontonem Bush Skate 315 (więc 5 cm krótszym od twojego. Idzie w ślizgu bez problemu , trym też na "2", ważę około 100kg + zbiornik plaiwa i graty . W dwie osoby się nie da ale sam bez problemu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qGcjq19wU24

 

Czy jestś pewien że Twój ponton ma kil?

Kil wygląda jak w linku poniżej , trzecie foto od lewej.

 

http://www.bushboats.com/en/motor-boats/skate.html

 

Napisz co to za ponton.

 

Silnik ten jest wibracyjny, jak każdy jednocylindrowy , np. jak płyniesz na pełnym gaie to trzymanie ręki na rumplu cały czas jest uciążliwe, jak pływałeś lub będziesz pływał na jakimś silniku 2 cyl. zobaczysz różnicę.

Edited by Artur Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, pontony nie pływają w ślizgu? Chyba te z ceraty ;)

Swoją drogą dziwne, że 3,20 z 6hp się nie ślizga. Kolega ma zestaw 3,60 z 6hp i ślizga się aż miło (chłop waży ze 100kg, albo i więcej). Ja ślizgałem się na tym 24km/h bez większego trudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety przedłużka  ani zajęcie miejsca prawie na dziobie nie dały rezultatu. Ponton płynie w miarę "szybko" ale to wszystko. Tył pontonu mocno wciśnięty w wodę. pomysłów brak

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jak pisałem, trym na 1-szą dziurę i szpej na dziób...6KM w 1 cyl a w 2 to róznica ( kwestia momentu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie to, że ponton szybko płynie wcale nie znaczy, że płynie w ślizgu znam ludzi,

którzy uważają, że ich łódki wypornościowe pływają w ślizgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie porównuj pseudoślizgu wypornościowki z dobrym pontonem ze sztywną podłogą w v-kę..

 

...tu bolszoje, paruskie chłopaki raczej nie pachają wody przed sobą...

 

http://www.youtube.com/watch?v=kdlWplY8J30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego Hubercie, sprawdź stopień dopompowania WSZYSTKICH komór, przede wszystkim KIL, miałem taki przypadek, że kil odrobinę spuszczał i podłoga się falowała, na 270cm z 8km Mercury nie mogłem wejść w ślizg. Jak wszystko naprawiłem i dobijałem ciśnienie do zalecanego zdecydowanie się poprawiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...