BazyL 3,461 Report post Posted December 25, 2012 jak tak jeszcze raz przeanalizowałem Twoje wpisy, to jednak coś nie tak musi być z tym napędem albo śruba uciągowa albo problem z silnikiem, wałem, łożyskiem, uszczelnieniem itp, czymś co daje np większe tarcie i spadek mocy tak na ucho to nie jesteś w stanie ocenić, czy np nie ma 5000obr tam, gdzie powinien mieć już np. 5500obr Share this post Link to post Share on other sites
MaSsAcReR 3 Report post Posted December 25, 2012 wlasnie problem w tym ze niezbyt sie znam. Tez mnie to dziwi bo myslalem ze 8 koni jednak ten ponton powinno pchnac. Troche szkoda tez ze jest zima bo inaczej przetestowalbym wszystko jeszcze raz nad woda. W serwisie sprawdzali ten silnik a nawet na nim plywali i mowili ze naprawde jest w bardzo dobrym stanie na swoj wiek. Postaram sie wrzucic zdjecie sruby jak tylko wroce do kraju Share this post Link to post Share on other sites
ictus 1,639 Report post Posted December 26, 2012 Koniecznie zmierz jej średnicę. Potrzebny tez będzie skok śruby. Skok śruby powinien być wytłoczony na piaście, ale do tego trzeba ją zdemontować.Ostatecznie skok śruby można też zmierzyć. Share this post Link to post Share on other sites
BazyL 3,461 Report post Posted December 26, 2012 średnica i skok śruby jest wytłoczona na śrubie i nic nie trzeba zdejmować ! np tak to wygląda : 9¼ x 8 teraz zobaczyłem, że standardowo nowa Honda 8hp ma skok 8, a klasyczna uciągowa ma 6,5 Share this post Link to post Share on other sites
ictus 1,639 Report post Posted December 26, 2012 Taka ciekawostka w temacie doboru sruby : http://www.mercurymarine.com/propellers/prop-selector/# Share this post Link to post Share on other sites
BazyL 3,461 Report post Posted December 26, 2012 badziew komplety, wychodziły mi bzdury :) Share this post Link to post Share on other sites
hubert 0 Report post Posted April 30, 2013 (edited) Witam. Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc. posiadam ponton 3,20 i 6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo torba i kilka gratów. Trym miałem ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży, gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się". dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba. Edited April 30, 2013 by hubert Share this post Link to post Share on other sites
patu 8,491 Report post Posted May 1, 2013 To zjawisko kaczkowania. trym jak najniżej, graty na dziób a sternik na środek z przedłużką rumpla. IMHO, 6km na jednym garnku to przymało Share this post Link to post Share on other sites
hubert 0 Report post Posted May 1, 2013 Czy jeśli zastosuję sie do tych wytycznych i zamontuje przdłużkę slizg będzie możliwy? Share this post Link to post Share on other sites
Banita 2 Report post Posted May 1, 2013 Odpowiedź jest bardzo prosta: Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką. Share this post Link to post Share on other sites
hubert 0 Report post Posted May 1, 2013 Jako , że nie miałem z silnikami nigdy doświadczenia opieram się na wypowiedziach innych użytkowników. Jedni pływają w tzw "ślizgu" bez problemu inni muszą kombinować. Ja mam problemy, dlatego proszę o rady. Może na tej jednostce z tym motorem to jest niemożliwe?. Share this post Link to post Share on other sites
patu 8,491 Report post Posted May 1, 2013 Odpowiedź jest bardzo prosta: Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką. ..kolega chyba żartuje... Share this post Link to post Share on other sites
Forecast 3,383 Report post Posted May 1, 2013 To chyba nagram jak latam 40 km/h po Nogacie :P Pro-marinem Share this post Link to post Share on other sites
Karol Krause 2,804 Report post Posted May 1, 2013 (edited) Kuba daj spokój :P przecież wszyscy wiedzą jak ślizg w Twoim wydaniu wygląda :lol: :lol: :lol: Kolega co pisał że ponton się nie slizga chyba nie latał małym pontonem z zapiętym silniczkiem 20 kucy :P Edited May 1, 2013 by Karol Krause Share this post Link to post Share on other sites
Artur Z. 161 Report post Posted May 1, 2013 (edited) Witam. Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc. posiadam ponton 3,20 i 6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo torba i kilka gratów. Trym miałem ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży, gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się". dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba. Kolego Hubert , mam taki sam silnik jak ty , z tego samego roku , poniżej film z zeszłego roku jak płynę na tym silniku pontonem Bush Skate 315 (więc 5 cm krótszym od twojego. Idzie w ślizgu bez problemu , trym też na "2", ważę około 100kg + zbiornik plaiwa i graty . W dwie osoby się nie da ale sam bez problemu. http://www.youtube.com/watch?v=qGcjq19wU24 Czy jestś pewien że Twój ponton ma kil? Kil wygląda jak w linku poniżej , trzecie foto od lewej. http://www.bushboats.com/en/motor-boats/skate.html Napisz co to za ponton. Silnik ten jest wibracyjny, jak każdy jednocylindrowy , np. jak płyniesz na pełnym gaie to trzymanie ręki na rumplu cały czas jest uciążliwe, jak pływałeś lub będziesz pływał na jakimś silniku 2 cyl. zobaczysz różnicę. Edited May 1, 2013 by Artur Z. Share this post Link to post Share on other sites
pablo__20 583 Report post Posted May 2, 2013 (edited) Mam Taki sam motor. Jaką prędkość osiąga kolega ARTUR. Z Edited May 2, 2013 by pablo__20 Share this post Link to post Share on other sites
krzysiek 2,715 Report post Posted May 2, 2013 Hehehe, pontony nie pływają w ślizgu? Chyba te z ceraty ;) Swoją drogą dziwne, że 3,20 z 6hp się nie ślizga. Kolega ma zestaw 3,60 z 6hp i ślizga się aż miło (chłop waży ze 100kg, albo i więcej). Ja ślizgałem się na tym 24km/h bez większego trudu. Share this post Link to post Share on other sites
Artur Z. 161 Report post Posted May 2, 2013 Mam Taki sam motor. Jaką prędkość osiąga kolega ARTUR. Z 28km/h Share this post Link to post Share on other sites
hubert 0 Report post Posted May 2, 2013 Niestety przedłużka ani zajęcie miejsca prawie na dziobie nie dały rezultatu. Ponton płynie w miarę "szybko" ale to wszystko. Tył pontonu mocno wciśnięty w wodę. pomysłów brak Share this post Link to post Share on other sites
Przemek 341 Report post Posted May 2, 2013 Możesz pożyczyć do testów większy silnik od kogoś znajomego? Share this post Link to post Share on other sites
patu 8,491 Report post Posted May 2, 2013 ...jak pisałem, trym na 1-szą dziurę i szpej na dziób...6KM w 1 cyl a w 2 to róznica ( kwestia momentu) Share this post Link to post Share on other sites
Banita 2 Report post Posted May 3, 2013 Panowie to, że ponton szybko płynie wcale nie znaczy, że płynie w ślizgu znam ludzi, którzy uważają, że ich łódki wypornościowe pływają w ślizgu. Share this post Link to post Share on other sites
Przemek 341 Report post Posted May 3, 2013 :D :D :D Share this post Link to post Share on other sites
patu 8,491 Report post Posted May 3, 2013 Nie porównuj pseudoślizgu wypornościowki z dobrym pontonem ze sztywną podłogą w v-kę.. ...tu bolszoje, paruskie chłopaki raczej nie pachają wody przed sobą... http://www.youtube.com/watch?v=kdlWplY8J30 Share this post Link to post Share on other sites
mdziam_78 278 Report post Posted May 3, 2013 Kolego Hubercie, sprawdź stopień dopompowania WSZYSTKICH komór, przede wszystkim KIL, miałem taki przypadek, że kil odrobinę spuszczał i podłoga się falowała, na 270cm z 8km Mercury nie mogłem wejść w ślizg. Jak wszystko naprawiłem i dobijałem ciśnienie do zalecanego zdecydowanie się poprawiło. Share this post Link to post Share on other sites