Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing

Recommended Posts

Mam Busha Craba 360 oraz Yamahę 15 km
Dziś pływałem z kolegą i zauważyłem że by wejść w ślizg najpierw musieliśmy dociążyć mocno przód a jak już się ponton położył na wodzie to kolega mógł siąść na środkowej ławce.
Nie dociążając przodu ślizg nie był możliwy ponton stał dęba.
Co było tego przyczyną?
Nasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, Krzyś nawet trochę więcej, graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]
Nasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, ........graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.

[/quote]
Dokładnie - masa, ale niewlaściwie rozłożona :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciężko inaczej było się rozmieścić w pontonie :wacko: w końcu to nie 7m łajba...no i cięższy kolega siedział i tak z przodu a tych gratów to nie było jakoś strasznie dużo.
Yamaha waży 42 kg w czterosuwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Możesz wyżej zamontowac silnik jeśli masz taką możliwość, dać mniejszy kąt (trymowanie), a jak ci to nie pomoże :unsure: to tylko kolega na dziobie ci pozostaje :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]
Witam

A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam


[/quote]

Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.
Co do podnoszenia dziobu spróbuj najpierw zmienić trym silnika po mojemu zacznij od ostatniej dziurki wsuwając spodzin pod ponton. Później można o jedną dziurkę podnieść i pewnei te ustawienie będzie najbardziej optymalne.

Śruba może mieć wpływ na szybsze plywanie(większy skok) lub szybsze wyjście do ślizgu(mniejszy skok)

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]

Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.

[/quote]
Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zgadzam się z @Zamki, zacznij trymowanie od otowru 1-go, tj najbliższego pawęży - i dalej metodą prób i błędów .. :D
Ale jak pisałem wcześniej, ważne jest też właściwe rozłożnie ładunku.
Jeśli chodzi o śruby, to te wolniesze/ mocniejsze, tzw. uciągowe mają zastosowanie głównie do napedu jachtów.
Co do wagi straszych roczników Yamahy 15 hp - mogło tak być. 9 była zdławioną wersją 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim skromnym zdaniem ratunek jedynie w trymowaniu bo układać nie ma już jak...łowimy we dwóch więc nie ma pola manewru.
Jeśli dobrze zrozumiałem muszę cofnąć silnik pod samą pawęż na pierwszy otwór na łapkach od pawęży czy ostatni patrząc na śrubę.
Teraz pływałem mając zablokowany silnik na drugim otworze od pawęży.

Tu coś znalazłem o trymowaniu ale oczywiście każdy robi inaczej tzn jeden pisze że ma silnik ustawiony po samej pawęży a inny że na trzecim otworze...i bądź tu mądry :unsure:

http://www.cro.pl/forum/viewtopic.php?p=549436

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]

Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.

[/quote]
Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.
[/quote]


Masz rację przejżałem manual i widzę, że poszli konstruktorzy w drugą stronę czyli 15 i 20 są w tej chwili na tym samym bloku silnika a waga 15 z S stopą 51 kg

Co do trymu jeżeli jest na drugiej dziurze to będzie to powodem przełóż na pierwsżą i powinno zagadać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]
Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?
[/quote]
Jak miałem mojego dzielnego wietieroka 8km to nawet we dwie osoby + sprzęt wchodził w ślizg i wyciskał ok 25 km/h. Ale bywały problemy z wejściem w ślizg np. pod sporą falę czy pod znaczny wiatr - wtedy max 15 km/h i duże spalanie. Teraz mam Suzukę 15KM (btw 43 kg) i wchodzi w ślizg we dwójkę na zawołanie, prędkość w ślizgu przy połowie odkręcenia manetki ok.30 km/h a V max to ponad 40 km/h B) A spalanie ok 2 l/h czyli 3 razy mniej niż zasłużony rusek :lol:
P.S. Wietieroka miałem ztrymowanego na 3 dziurkę od pawęży a suzuki na 1 i jest git, na 3-ciej miał większą tendencję do stawania dęba przy starcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie ja miałem na 2 otworze to staliśmy dęba na 15 km Yamaszce i kumpel musiał ostro dusić dziób teraz przestawiłem na pierwszy ale muszę zaczekać na testy do soboty :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedna sprawa to trym a druga to posługiwanie się gazem z wyczuciem czyli płynne odkręcanie manetki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ojoj... :D
No właśnie... jako silnikowa zieleninka zapomniałem w ogóle o trymowaniu silnika...
Ustawiłem jak najwyżej coby śrubą nie przyhaczyć o coś i tyle...
No i jakoś tam ten ślizg udawalo się złapać..
Czy jest jakaś uniwersalna zasada?
Np. im niżej opuszczony silnik tym łatwiej wprawić jednostkę w ślizg czy coś w tym stylu? :D

Dzieki za podpowiedzi
S.
ps. prędkość mierzycie na GPS-ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak przegniesz z trymem w jedna strone to bedzie stawać dęba a jak w drugą to ryć dziobem - tak w obrazowym skrócie :D
P.S.Tak-prędkość z GPS-u

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote]
Daniel na którym otworze masz zablokowany silnik patrząc od pawęży?
[/quote]

Z tego co pamiętam to cały czas siedzi na 1 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przestawiłem pod koniec sezonu Yamahę na pierwszy otwór lecz nie pomogło to zbyt wiele tzn ponton nawet przy dwóch osobach (każda ok 100kg) graty paliwo itp. przy starcie i średnim rozpędzaniu się stoi początkowo dęba i dopiero po bujnięciu go przez dziób lub wychyleniu się na dziób osoby ponton wchodzi w ślizg...sam nie mam możliwości przeważyć pontonu Embarassed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...