nalewator 238 Report post Posted October 12, 2016 Ten Banax był kupiony w 2003r. Nigdy nie był serwisowany .Pracował przy cięższym spinie nawet obsługiwał przynęty wielkości fatso 10. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 12, 2016 Ten Banax był kupiony w 2003r. Nigdy nie był serwisowany .Pracował przy cięższym spinie nawet obsługiwał przynęty wielkości fatso 10. napisz jak się sprawuje jak pokręcisz pod obciążeniem. Share this post Link to post Share on other sites
trout master 1,589 Report post Posted October 14, 2016 filc, posmarowane wszystkie elementy. Na kole głównym lekko zęby przyokrąglone, pinion i koło zębate na wormie bez śladów zużycia. Moim zdaniem solidna maszyna. W redzie przekładnia już swoje przerobiła, nie będzie pracował jak nówka bo by tak kręcił pasowało by choć koło głowne wymienić na nowe. Na filc chyba olej wystarczy. Zużycie zębów określa sie po zużyciu bocznym, nie z wysokości. Chyba że ktos skręcił przekładnię na siłę i ... wtedy sie zaokrągliły choć nie sądzę. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 14, 2016 Może i wystarczy choć myślę że odpowiedni smar będzie lepszy niż sama oliwka, co do zużycia zębów koła głównego w redzie to bocznie nie były znacznie bardziej zużyte niż na nowej przekładni ale były wierzchołkami zaookrąglone, bardziej jakby zdarte niż na nowym kole a porównanie miałem wizualne bo akurat w drugim z serwisowanych redów wymieniałem uszkodzoną przekładnię. Share this post Link to post Share on other sites
hanz 313 Report post Posted October 16, 2016 Cześć Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli. https://youtu.be/o013NBnkOr8 Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki. Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie? Share this post Link to post Share on other sites
Kamil_Be 850 Report post Posted October 16, 2016 Najlepiej kupić Shimano bądź Daiwe jeśli jeszcze istnieje. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 Cześć Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli. Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki. Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie? Zębatka i podkładki pod szpulą na osi są luźno, nie są sztywno, luz góra-dół szpuli jest zbyt duży, na boki szpuli również, jest to do wyeliminowania, co do nawoju to tutaj raczej nic nie poprawisz, można dać cienką żyłkę np. 0,16 jako podkład i nawinąć mniej bo zbyt pełną szpulę moim zdaniem nawinąłeś, pracuje widać lekko, jeśli nie był serwisowany warto zajrzeć do środka, wymyć stary smar, dać nowy, wyczyścić i posmarować boczki w kabłąku by zbijak pracował idealnie no i w rolce dać łożysko ezo smr nierdzewne jeśli obecne szumi lub jest zwykłe stalowe bo takowe z czasem zacznie szumieć, poza tym rolka ma styczności najwięcej z wodą i stalowe łożyska nie są do rolki wskazane. Szczegóły gdybyś był zainteresowany na priv. Share this post Link to post Share on other sites
Tomasz eS 5,141 Report post Posted October 16, 2016 A szpula dokrecona? Share this post Link to post Share on other sites
hanz 313 Report post Posted October 16, 2016 Przy skręconym hamulcu luz na boki jest mniejszy, na dociśniętym do oporu znika. @Hunter_pike - poszło PW. Share this post Link to post Share on other sites
Tomasz eS 5,141 Report post Posted October 16, 2016 Przy skręconym hamulcu luz na boki jest mniejszy, na dociśniętym do oporu znika. @Hunter_pike - poszło PW. Czyli tak powinno być... Jak nie dokrecona się szpula to będzie luz Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 Czyli tak powinno być... Jak nie dokrecona się szpula to będzie luz Jasne jak pokrętło hamulca jest zbyt słabo dokręcone to luz boczny i ruch szpuli taki będzie ale ten w pionie normalny nie jest. Share this post Link to post Share on other sites
Tomasz eS 5,141 Report post Posted October 16, 2016 Jak nie dokrecona szpula to czemu nie normalny? Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 (edited) Jak nie dokrecona szpula to czemu nie normalny? bo widać na filmie że szpula nie rusza się sama co wynikało by z jej niedokręcenia, (wówczas by pokrętło hamulca choć odrobinę wkręcone na oś pokazywało się i chowało w szpuli podczas ruchu samą szpulą a tak nie jest) szpula rusza się razem z osią. Edited October 16, 2016 by Hunter_pike Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted October 16, 2016 (edited) Tomku masz 100% racji. Tylko " nie dyskutuj z ....bo zostaniesz uznany za....." Znasz to powiedzenie. W tym młynku wszystko jest normalnie ale chęć nabicia kasy jest nie do okiełznania..... Mistrzu serwisu moge ci udowodnić że niedokręcona nakrętka hamulca będzie ruszała się razem ze szpulą. Zakład o 0,7? Wystarczy zerknąć na gwint w nakrętce :-)))) lub odkręcić ją na maxa i nie zdejmować..... ps. @hanz domyślam się ze chciałeś tym pytaniem zrobić z kogoś głupka? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.... Edited October 16, 2016 by przemow Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 W tym młynku wszystko jest normalnie ale chęć nabicia kasy jest nie do okiełznania..... Mistrzu serwisu moge ci udowodnić że niedokręcona nakrętka hamulca będzie ruszała się razem ze szpulą. Zakład o 0,7? Wystarczy zerknąć na gwint w nakrętce :-)))) lub odkręcić ją na maxa i nie zdejmować..... ps. @hanz domyślam się ze chciałeś tym pytaniem zrobić z kogoś głupka? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.... Chęć nabicia kasy? chyba kpisz. Nagraj filmik i udowodnij, może też nagram jako odpowiedź na twój filmik. Tylko musisz mieć jakiegoś spro na stanie by było wiarygodnie. Może kolega hanz nie ma takiej super wiedzy jak Ty i normalnie zapytał pokazując na filmie coś co dla niego wydało się nietypowe, nie pomyślałeś o tym? Tak czy inaczej młynek luzy ma i można je wyeliminować. Swoim wpisem raczej na zadane pytanie nie odpowiedziałeś ani nie pomogłeś więc to zwykły spam i zbędny hejt. Wyluzuj przemow bo widać nadal żyłka Ci pulsuje na punkcie tego co napiszę niezależnie co by to było. Share this post Link to post Share on other sites
Józef Lesniak 1,076 Report post Posted October 16, 2016 Cześć Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli. https://youtu.be/o013NBnkOr8 Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki. Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie? W tym kołowrotku wszystko jest normalne,a pan szukasz dziury w całym. Nadmierny luz przy poruszaniu szpuli po przykręceniu nakrętki hamulca może wynikać z poluzowania się połączenia osi z suportem. Ale i tak zawsze będzie występował minimalny. Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted October 16, 2016 Będe pisał zawsze gdy pojawią się tu głupoty. Twoja odp zawsze jest jedna...hejt..takie popularne u ciebie...nie masz racji po raz kolejny ale są dwie zasady: 1. @hunter ma zawsze racje 2. Jak nie ma ,patrz punkt 1. Pewne jest jedno: że nie ma drugiego takiego jak ty kasowacza wszystkich luzów..... Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 (edited) W tym kołowrotku wszystko jest normalne,a pan szukasz dziury w całym. Nadmierny luz przy poruszaniu szpuli po przykręceniu nakrętki hamulca może wynikać z poluzowania się połączenia osi z suportem. Ale i tak zawsze będzie występował minimalny. Jeśli połączenie osi z suportem poluzowało się bo śruba jest nie dokręcona to może dojść do takiej samej sytuacji w młynku jaki ostatnio robiłem gdzie zbytni luz po poluzowaniu śruby w koszu wodzika spowodował, że kosz wodzika się uszkodził, jego elementy dostały się pomiędzy koło główne a pinion i przekładnia do wymiany. Możecie sobie twierdzić że wszystko jest ok, moim zdaniem nie jest a wasze mnie nie obchodzi. Decyzja co do młynka i tak należy do właściciela. Edited October 16, 2016 by Hunter_pike Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 (edited) Będe pisał zawsze gdy pojawią się tu głupoty. Twoja odp zawsze jest jedna...hejt..takie popularne u ciebie...nie masz racji po raz kolejny ale są dwie zasady: 1. @hunter ma zawsze racje 2. Jak nie ma ,patrz punkt 1. Pewne jest jedno: że nie ma drugiego takiego jak ty kasowacza wszystkich luzów..... i co żal Ci? Koledzy, macie prawo do posiadania własnych opinii. Bronienia ich. Jest to prawo niezbywalne i dla każdego jednakowe. Bronieniem własnych opinii nie jest atak "ad persona"! Przypominam o naszym REGULAMINIE. To tylko 5 prostych zasad. Kolejne złamanie punktu pierwszego będzie skutkowało przyznaniem punktu. Wzajemny szacunek ma być na całym forum, tutaj również. Edited October 16, 2016 by woblery z Bielska Share this post Link to post Share on other sites
trout master 1,589 Report post Posted October 16, 2016 Przy skręconym hamulcu luz na boki jest mniejszy, na dociśniętym do oporu znika. @Hunter_pike - poszło PW. Odkręć szpulę i sprawdź luz na ośce bez niej. Min. zawsze będzie, jest to luz na całym napędzie szpuli (worm shaf). Kiwanie się szpuli na boki na ośce olej. To nie problem. Moje stare (96') wyjechane Shimano Stradic ma na osi (wormie) nie taki luz i nic nie poradzę. Możliwe że śrubka o której pisali wyżej jest niedokręcona lub się popuściła bo jakiś monter zapomniał o kleju lub dokręcał ją "automatem". Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 16, 2016 (edited) Wklej mój wpis twardzielu :-) nie mam go zniknął z mojego privu a dostałem go od Janusza, widać mogą usuwać priv na prywatnych pocztach. W prywatnej poczcie osoba pisząca post ma do dyspozycji przycisk "usuń". Tylko ona. Nikt inny nie może dokonywać ingerencji w prywatną pocztę, nawet moderator. Jedyne, co można, to zaprosić do wspólnej konwersacji więcej osób, jednak w to co zostało napisane nikt, poza autorem, ingerować nie może. Edited October 16, 2016 by woblery z Bielska Share this post Link to post Share on other sites
trout master 1,589 Report post Posted October 16, 2016 W Krośnie :D Trzymam Cię za słowo. Już się nie wymigasz i ... dostawę do Glaskow (Lesko) będę miał gratis!!!!!!! :highfive: :lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P Share this post Link to post Share on other sites
Tomasz eS 5,141 Report post Posted October 16, 2016 Hehe czemu nie... Jeżdżę conajmniej raz w tygodniu tamtędy ;) Share this post Link to post Share on other sites