przemo_w 1,988 Report post Posted September 10, 2016 Niesamowity słuchu... Dla mnie to 1 na 20 nowe jest do bani ale chyba głuchy jestem :-) Ale to na plus bo nie słysze stuknięć, szumów itp rzeczy a moge wreszcie zacząć łowić rybki :-))))) Share this post Link to post Share on other sites
Sławek77 637 Report post Posted September 10, 2016 Mój tata przy naprawie silnika jak było podejrzane łożysko to je wypie...i mówił że jakie rzeczy są jednorazowe i nadaja się tylko na złom.Mi się przydawały ale tylko do procy.Dlatego uważam że przy łożyskach jest wzór 0/1,albo jest dobre i nic nie robimy albo na złom. Może się mylę i to tylko moje subiektywne zdanie. Share this post Link to post Share on other sites
trout master 1,589 Report post Posted September 10, 2016 Przemek wg mnie takie łożysko jeśli się niby zużyje po powinno się wymieniać na nowe.Uwazam że nie bez powodu jest brudne itd.Bród uważam za oznakę zużycia i takie mycie tylko na krótki czas przedłuża żywot. ------------- Łożysk nie ma potrzeby myć o ile smar w nich jest czysty (i jest). Jezeli młynek ląduje w wodzie to niestety wszystko trzeba myć. Łożyska też. Co do zużycia sie łożysk to nie sądzę aby wędkując zajechać łożysko w ciagu roku. Aż takich przeciążeń nie ma a i łożysko nie jest ze styropianu. :) Share this post Link to post Share on other sites
Profil_Nieaktywny 3,133 Report post Posted September 12, 2016 rozumiem że nie zakładasz łożysk po 5 zł alE muszę cię zmartwic w większości kołowrotków z tej półki cenowej co zaubery i penny właśnie takie chińskie łożyska sa montowane w fabryce z tym że ich pewnie one wychodzą 10x mniej niż 5 zł Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 12, 2016 Możliwe a nawet pewnie tak jest ale jak młynek jest z rynku USA raczej chińskich łożysk w nim nie ma, tym bardziej jeśli owe łożyska mają wybite seryjne numery czego na chińskich nie uświadczysz. ;) Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 16, 2016 (edited) Kolejny młyneczek jednego z kolegów z jb.pl Daiwa Caldia 3500 x Młynek ponoć po serwisie wykonanym przed sprzedażą kołowrotka obecnemu właścicielowi. Cóż serwis wiele pozostawia do życzenia. Smaru nawalone łopatą, rolka stała, nie kręciła się wogóle, podkładki zamiast pod łożyskiem na kole zębatym założone były na łożysko, luz poprzeczny przekładni oraz luz na gnieździe korby wogóle nie skasowany. Rolka zrobiona, łożysko nowe ezo smr nierdzewne, dołożone dwie podkładki dystansujące jaskich brakowało i dlatego rolka nie pracowała, w boczkach zbijaka kabłąka pomyte i posmarowane ile potrzeba, tarcze hamulcowe smarowane chyba nie były wcale bo suchutkie prawie, dostały mazidełko, na teście hamulca obecnie młynek opada pod swoim ciężarem. Wszystkie bebeszki pomyte i posmarowane DG13. Skasowany luz poprzeczny przekładni i wzdłużny w gnieździe korby. Ogólnie niezły młynek choć lekko to on u poprzedniego właściciela/li nie pracował bo przekładnię minimalnie już słychać. Foto poniżej pokazuje serwis i po serwisie. Edited September 16, 2016 by Hunter_pike Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted September 16, 2016 (edited) W tym młynku fabrycznie są wkładane podkładki na łożysko pod tą nakrętkę w obudowie i pod łożysko też. Jedna z tych dwóch które widać na fotce jest orginalnie z tego młynka......z taką wyszedł z fabryki. W więksszości Caldiach 3500x tak jest..... A co do słyszalności to akurat ten model potrafił zacząć terkotać po miesiącu nie specjalnie mocnego używania... Taki jego urok :-) Edited September 16, 2016 by przemow Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 16, 2016 (edited) Przemo obecnie podkładki ma wszystkie pod łożyskiem, dołożoną ma też jeszcze jedną by wyeliminować luz poprzeczny przekładni, pracuje moim zdaniem zadowalająco. Oceni zresztą właściciel we wtorek bo po weekendzie młynek wraca do niego. Według schematu jedna z podkładek powinna być na łożysku tak jak piszesz ale młynek pracował gorzej dlatego to zamieniłem. Edited September 16, 2016 by Hunter_pike Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted September 16, 2016 (edited) Jak terkocze spróbuj pokombinować z " siłą dokręcenia lub poluzowania" prawego boczka. Czasem pomaga :-)) Ps. Zębiska tzn. ich wielkość jest imponująca w tym młynku. Edited September 16, 2016 by przemow Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 16, 2016 Jak terkocze spróbuj pokombinować z " siłą dokręcenia lub poluzowania" prawego boczka. Czasem pomaga :-)) Ps. Zębiska tzn. ich wielkość jest imponująca w tym młynku. Już nie terkocze, ząbkowanie delikatne wyeliminowałem, szumi tylko (dlatego mówię że ją minimalnie słychać) i to z pewnością przekładnia a nie żadne łożysko. Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted September 16, 2016 Ta podkładka tam jest po to żeby łożysko nie "darło" tej nakrętki bo jak pewnie zauważyłeś jest ona bardzo miękka...:-)i łożysko może jej zrobić kuku.... Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 16, 2016 Ta podkładka tam jest po to żeby łożysko nie "darło" tej nakrętki bo jak pewnie zauważyłeś jest ona bardzo miękka...:-)i łożysko może jej zrobić kuku.... jest z aluminium ale nie styka się bezpośrednio z łożyskiem, jest jakby minimalnie nad łożyskiem. Share this post Link to post Share on other sites
przemo_w 1,988 Report post Posted September 16, 2016 (edited) Powinna się stykać z podkładką a podkładka z łożyskiem bo to ona stabilizuje łożysko. W sumie to nie zastanawiałem sie po co tak jest ale tak sobie to konstruktor wymyślił :-) Edited September 16, 2016 by przemow Share this post Link to post Share on other sites
SALMOO 13 Report post Posted September 17, 2016 Kolejny młyneczek jednego z kolegów z jb.pl Daiwa Caldia 3500 x Młynek ponoć po serwisie wykonanym przed sprzedażą kołowrotka obecnemu właścicielowi. Cóż serwis wiele pozostawia do życzenia. Smaru nawalone łopatą, rolka stała, nie kręciła się wogóle, podkładki zamiast pod łożyskiem na kole zębatym założone były na łożysko, luz poprzeczny przekładni oraz luz na gnieździe korby wogóle nie skasowany. Rolka zrobiona, łożysko nowe ezo smr nierdzewne, dołożone dwie podkładki dystansujące jaskich brakowało i dlatego rolka nie pracowała, w boczkach zbijaka kabłąka pomyte i posmarowane ile potrzeba, tarcze hamulcowe smarowane chyba nie były wcale bo suchutkie prawie, dostały mazidełko, na teście hamulca obecnie młynek opada pod swoim ciężarem. Wszystkie bebeszki pomyte i posmarowane DG13. Skasowany luz poprzeczny przekładni i wzdłużny w gnieździe korby. Ogólnie niezły młynek choć lekko to on u poprzedniego właściciela/li nie pracował bo przekładnię minimalnie już słychać. Foto poniżej pokazuje serwis i po serwisie. Pytanie raczej do wlasciciela czy ta caldia pochodzi z olx. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 17, 2016 Pytanie raczej do wlasciciela czy ta caldia pochodzi z olx. Tego nie wiem, z informacji jakie mam wiem że od jednego z kolegów z jb.pl a czy przez olx sprzedawana to już musi właściciel udzielić odpowiedzi. Share this post Link to post Share on other sites
SALMOO 13 Report post Posted September 17, 2016 Kupilem taką na olx i chwała bogu zwróciłem. Serwisowana miała być rzekomo w Niemczech. Fajnie że udało się taki fajny sprzęt przywrócić do normalności. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 18, 2016 Powinna się stykać z podkładką a podkładka z łożyskiem bo to ona stabilizuje łożysko. W sumie to nie zastanawiałem sie po co tak jest ale tak sobie to konstruktor wymyślił :-) Dziś zgodnie z Twoją sugestią zamieniłem jeszcze umiejscowienie tej podkładeczki, przy okazji jeszcze stwierdziłem że skoro ma być właściciel zadowolony to jeszcze dodatkowo zamieniłem mu tulejkę w knobie na łożysko. Praca młynka nijak się nie zmieniła. No i kolejne młyneczki jednego z kolegów z jb.pl shimano exage 3000 srb i ryobi zauber cf Shimano exage 3000 srb dotarł w ciężkim stanie, łożysko w rolce zamienione na ezo smr nierdzewne, całość pomyta i posmarowana na nowo. Zauber CF - jak to zauber smaru miał mało, tarcze hamulcowe były suchutkie, posmarowałem, łożysko w rolce nowe ezo smr nierdzewne, boczki kabłaka posmarowane, całość umyta i posmarowana shimano dg13. Share this post Link to post Share on other sites
Szymon82 1,585 Report post Posted September 18, 2016 (edited) Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza . Edited September 18, 2016 by Szymon82 Share this post Link to post Share on other sites
Profil_Nieaktywny 3,133 Report post Posted September 18, 2016 Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza . szczoteczka do zębów albo maszynek do strzyżenia cudowna rzecz :) Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted September 18, 2016 Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza . Spoko Szymonie, ja i tak czyszczę a miałem gorzej zafajdane na stole. A teraz również kolegi z jb.pl dwa staruszki. Shimano aero i Dam quik Shimano - stan z przed serwisu widać na foto, wymienione łożysko w rolce na ezo smr nierdzewne, boczki kabłąka pomyte posmarowane, hamulec dolny również wymagał odświeżenia, bebeszki umyte i posmarowane shimano dg13. Dam quik - pomyty, posmarowany, w rolce tulejka nie zamienialna na łożysko, naprawiona terkotka normalnej pracy kołowrotka. Wymienione łożysko na pinionie bo stare nie nadawało się do ponownego założenia. Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 10, 2016 Ot takie tam dwa młyneczki kolegów z jb.pl, jeden Banax i red arc. Banax - ogólnie pracujący ładnie przed serwisem, lekko, w miarę cicho. Po otworzeniu okazało się że śruba mocująca kosz wodzika do osi prawie odkręcona, na ostatnim gwizdku trafił więc do mnie. Problem był z oporówką bo przepuszczała i nic dziwnego (widać na foto), wszystko pomyte, posmarowane DG13, tarcze hamulca również tyle że shimano star drag grease, bo były suche, w boczkach kabłąka również posprzątane, teraz zbijak działa jak należy. Skasowany luz wzdłużny na korbie. Łożyska w rolce miałem nie wymieniać to nie wymieniłem ale wyczyścić wypadało. Miałem odesłać młynek tydzień temu ale niestety wynikła taka sytuacja prywatna, że nie mogłem więc dodatkowo w gratisie całkiem zamieniłem koledze w młynku mosiężne tulejki z worma na łożyska ezo smr nierdzewne - a co niech ma. Młynek pracuje moim zdaniem na tyle zadowalająco, że spokojnie nim można z przyjemnością wędkować. Red arc drugiego z kolegów, ponoć po serwisie, ponoć zaczął ząbkować, okazało się że smar wygląda jak wygląda, młynek źle złożony, na uszkodzonych i zbyt cienkich podkładkach i stąd słyszalna przekładnia. Wszystko pomyte, odpowiednio posmarowane i poskładane, tarcze hamulca były suchutkie więc dostały również taki sam smar jak banax. Przekładnia posmarowana Pennem. Łożysko w rolce zamienione na nowe ezo smr nierdzewne, łożysko na pinionie szumiało więc również poszło nowe ezo stalowe. Że dzisiaj miałem zachciankę na prezenty to zamieniłem koledze obdarty przełącznik oporówki na nowy nie obdarty. Share this post Link to post Share on other sites
nalewator 238 Report post Posted October 11, 2016 Banax wrócił z serwisu na sucho wszystko ok.Kręci dobrze jak przed serwisem ale luzy pokasowane ,oporówka nie puszcza. Pogoda się poprawi i testy nad wodą. Share this post Link to post Share on other sites
Majo 492 Report post Posted October 12, 2016 .Kręci dobrze jak przed serwisem :lol: Share this post Link to post Share on other sites
trout master 1,589 Report post Posted October 12, 2016 Te podkładki hamulca w Banax są z filcu czy tworzywo? Każde elementy hamulca powinny być smarowane? W RA zęby przekładni głównej i piniona były bez śladów zużycia? Share this post Link to post Share on other sites
Hunter_pike 878 Report post Posted October 12, 2016 (edited) Te podkładki hamulca w Banax są z filcu czy tworzywo? Każde elementy hamulca powinny być smarowane? W RA zęby przekładni głównej i piniona były bez śladów zużycia?filc, posmarowane wszystkie elementy. Na kole głównym lekko zęby przyokrąglone, pinion i koło zębate na wormie bez śladów zużycia. Moim zdaniem solidna maszyna. W redzie przekładnia już swoje przerobiła, nie będzie pracował jak nówka bo by tak kręcił pasowało by choć koło głowne wymienić na nowe. Edited October 12, 2016 by Hunter_pike Share this post Link to post Share on other sites