Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing
Hunter_pike

Ryobi, Spro, Dragon, Daiwa, - Serwis kołowrotków.

Recommended Posts

Niesamowity słuchu... Dla mnie to 1 na 20 nowe jest do bani ale chyba głuchy jestem :-) Ale to na plus bo nie słysze stuknięć, szumów itp rzeczy a moge wreszcie zacząć łowić rybki :-)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mój tata przy naprawie silnika jak było podejrzane łożysko to je wypie...i mówił że jakie rzeczy są jednorazowe i nadaja się tylko na złom.Mi się przydawały ale tylko do procy.Dlatego uważam że przy łożyskach jest wzór 0/1,albo jest dobre i nic nie robimy albo na złom. Może się mylę i to tylko moje subiektywne zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemek wg mnie takie łożysko jeśli się niby zużyje po powinno się wymieniać na nowe.Uwazam że nie bez powodu jest brudne itd.Bród uważam za oznakę zużycia i takie mycie tylko na krótki czas przedłuża żywot.

-------------
Łożysk nie ma potrzeby myć o ile smar w nich jest czysty (i jest).
Jezeli młynek ląduje w wodzie to niestety wszystko trzeba myć. Łożyska też.
Co do zużycia sie łożysk to nie sądzę aby wędkując zajechać łożysko w ciagu roku. Aż takich przeciążeń nie ma a i łożysko nie jest ze styropianu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rozumiem że nie zakładasz łożysk po 5 zł alE muszę cię zmartwic w większości kołowrotków z tej półki cenowej co zaubery i penny właśnie takie chińskie łożyska sa montowane w fabryce z tym że ich pewnie one wychodzą 10x mniej niż 5 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe a nawet pewnie tak jest ale jak młynek jest z rynku USA raczej chińskich łożysk w nim nie ma, tym bardziej jeśli owe łożyska mają wybite seryjne numery czego na chińskich nie uświadczysz.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny młyneczek jednego z kolegów z jb.pl Daiwa Caldia 3500 x

 

Młynek ponoć po serwisie wykonanym przed sprzedażą kołowrotka obecnemu właścicielowi. Cóż serwis wiele pozostawia do życzenia. Smaru nawalone łopatą, rolka stała, nie kręciła się wogóle, podkładki zamiast pod łożyskiem na kole zębatym założone były na łożysko, luz poprzeczny przekładni oraz luz na gnieździe korby wogóle nie skasowany. Rolka zrobiona, łożysko nowe ezo smr nierdzewne, dołożone dwie podkładki dystansujące jaskich brakowało i dlatego rolka nie pracowała, w boczkach zbijaka kabłąka pomyte i posmarowane ile potrzeba, tarcze hamulcowe smarowane chyba nie były wcale bo suchutkie prawie, dostały mazidełko, na teście hamulca obecnie młynek opada pod swoim ciężarem. Wszystkie bebeszki pomyte i posmarowane DG13. Skasowany luz poprzeczny przekładni i wzdłużny w gnieździe korby. Ogólnie niezły młynek choć lekko to on u poprzedniego właściciela/li nie pracował bo  przekładnię minimalnie już słychać. Foto poniżej pokazuje serwis i po serwisie.

 

7946c0776d65d89am.jpg  9f2f34ffe1df259dm.jpg  a7bcc35d9b2898f5m.jpg

 

01286648c3b0d41fm.jpg  63c548e1c14bd3aam.jpg  6048b702c1819e0cm.jpg

 

03d0b0ad83b95817m.jpg  be67f18e066fff17m.jpg  e993803cdcd6a63fm.jpg

 

bd78b7207c186f68m.jpg  c04ed368d0bfb8bam.jpg  448f270f6be65c59m.jpg

Edited by Hunter_pike

Share this post


Link to post
Share on other sites
W tym młynku fabrycznie są wkładane podkładki na łożysko pod tą nakrętkę w obudowie i pod łożysko też. Jedna z tych dwóch które widać na fotce jest orginalnie z tego młynka......z taką wyszedł z fabryki. W więksszości Caldiach 3500x tak jest..... A co do słyszalności to akurat ten model potrafił zacząć terkotać po miesiącu nie specjalnie mocnego używania... Taki jego urok :-) Edited by przemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemo obecnie podkładki ma wszystkie pod łożyskiem, dołożoną ma też jeszcze jedną by wyeliminować luz poprzeczny przekładni, pracuje moim zdaniem zadowalająco. Oceni zresztą właściciel we wtorek bo po weekendzie młynek wraca do niego. Według schematu jedna z podkładek powinna być na łożysku tak jak piszesz ale młynek pracował gorzej dlatego to zamieniłem. 

Edited by Hunter_pike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak terkocze spróbuj pokombinować z " siłą dokręcenia lub poluzowania" prawego boczka. Czasem pomaga :-))
Ps. Zębiska tzn. ich wielkość jest imponująca w tym młynku. Edited by przemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak terkocze spróbuj pokombinować z " siłą dokręcenia lub poluzowania" prawego boczka. Czasem pomaga :-))
Ps. Zębiska tzn. ich wielkość jest imponująca w tym młynku.

Już nie terkocze, ząbkowanie delikatne wyeliminowałem, szumi tylko (dlatego mówię że ją minimalnie słychać) i to z pewnością przekładnia a nie żadne łożysko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta podkładka tam jest po to żeby łożysko nie "darło" tej nakrętki bo jak pewnie zauważyłeś jest ona bardzo miękka...:-)i łożysko może jej zrobić kuku....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta podkładka tam jest po to żeby łożysko nie "darło" tej nakrętki bo jak pewnie zauważyłeś jest ona bardzo miękka...:-)i łożysko może jej zrobić kuku....

 

jest z aluminium ale nie styka się bezpośrednio z łożyskiem, jest jakby minimalnie nad łożyskiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powinna się stykać z podkładką a podkładka z łożyskiem bo to ona stabilizuje łożysko. W sumie to nie zastanawiałem sie po co tak jest ale tak sobie to konstruktor wymyślił :-) Edited by przemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny młyneczek jednego z kolegów z jb.pl Daiwa Caldia 3500 x

Młynek ponoć po serwisie wykonanym przed sprzedażą kołowrotka obecnemu właścicielowi. Cóż serwis wiele pozostawia do życzenia. Smaru nawalone łopatą, rolka stała, nie kręciła się wogóle, podkładki zamiast pod łożyskiem na kole zębatym założone były na łożysko, luz poprzeczny przekładni oraz luz na gnieździe korby wogóle nie skasowany. Rolka zrobiona, łożysko nowe ezo smr nierdzewne, dołożone dwie podkładki dystansujące jaskich brakowało i dlatego rolka nie pracowała, w boczkach zbijaka kabłąka pomyte i posmarowane ile potrzeba, tarcze hamulcowe smarowane chyba nie były wcale bo suchutkie prawie, dostały mazidełko, na teście hamulca obecnie młynek opada pod swoim ciężarem. Wszystkie bebeszki pomyte i posmarowane DG13. Skasowany luz poprzeczny przekładni i wzdłużny w gnieździe korby. Ogólnie niezły młynek choć lekko to on u poprzedniego właściciela/li nie pracował bo przekładnię minimalnie już słychać. Foto poniżej pokazuje serwis i po serwisie.

7946c0776d65d89am.jpg 9f2f34ffe1df259dm.jpg a7bcc35d9b2898f5m.jpg

01286648c3b0d41fm.jpg 63c548e1c14bd3aam.jpg 6048b702c1819e0cm.jpg

03d0b0ad83b95817m.jpg be67f18e066fff17m.jpg e993803cdcd6a63fm.jpg

bd78b7207c186f68m.jpg c04ed368d0bfb8bam.jpg 448f270f6be65c59m.jpg



Pytanie raczej do wlasciciela czy ta caldia pochodzi z olx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie raczej do wlasciciela czy ta caldia pochodzi z olx.

 

Tego nie wiem, z informacji jakie mam wiem że od jednego z kolegów z jb.pl a czy przez olx sprzedawana to już musi właściciel udzielić odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kupilem taką na olx i chwała bogu zwróciłem. Serwisowana miała być rzekomo w Niemczech.
Fajnie że udało się taki fajny sprzęt przywrócić do normalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites


Powinna się stykać z podkładką a podkładka z łożyskiem bo to ona stabilizuje łożysko. W sumie to nie zastanawiałem sie po co tak jest ale tak sobie to konstruktor wymyślił :-)

Dziś zgodnie z Twoją sugestią zamieniłem jeszcze umiejscowienie tej podkładeczki, przy okazji jeszcze stwierdziłem że skoro ma być właściciel zadowolony to jeszcze dodatkowo zamieniłem mu tulejkę w knobie na łożysko. Praca młynka nijak się nie zmieniła.

 

No i kolejne młyneczki jednego z kolegów z jb.pl shimano exage 3000 srb i ryobi zauber cf

 

Shimano exage 3000 srb dotarł w ciężkim stanie, łożysko w rolce zamienione na ezo smr nierdzewne, całość pomyta i posmarowana na nowo.

 

003c1eb1459b9e81m.jpg  0ea99772b14bcf71m.jpg  58815d9facbbba82m.jpg

 

48b3ba531f606486m.jpg  d1b409e0ece6c074m.jpg  59ec396ca3f7d08cm.jpg

 

Zauber CF - jak to zauber smaru miał mało, tarcze hamulcowe były suchutkie, posmarowałem, łożysko w rolce nowe ezo smr nierdzewne, boczki kabłaka posmarowane, całość umyta i posmarowana shimano dg13.

 

2b9728332937692cm.jpg  74ff9b433f8cdd7bm.jpg  3f6e0f10146f6fd0m.jpg

 

803085ed41d2e2ccm.jpg  e2d489b05391d599m.jpg  1e2850b7f0cc54ecm.jpg

 

3c9090d237fa8b39m.jpg  fdba59c09fe4c3f0m.jpg  0f437db54fab9b27m.jpg

 

189d088443ca26cem.jpg  14633a21966d082dm.jpg  f035b720f7c92051m.jpg

 

16b17fdeba46ae37m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza .

Edited by Szymon82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza .

 

szczoteczka do zębów albo maszynek do strzyżenia cudowna rzecz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites


Może się czepiam , ale wysyłając do kogoś kołowrotek warto go z wierzchu chociaż szmatką przejechać a nie wrzucić do gnojówki i odesłać bo za przeproszeniem tak wygląda ten młynek.Szacunku trochę dla smarowacza .

Spoko Szymonie, ja i tak czyszczę a miałem gorzej zafajdane na stole.

 

 

A teraz również kolegi z jb.pl dwa staruszki.

 

Shimano aero i Dam quik

 

Shimano - stan z przed serwisu widać na foto, wymienione łożysko w rolce na ezo smr nierdzewne, boczki kabłąka pomyte posmarowane, hamulec dolny również wymagał odświeżenia, bebeszki umyte i posmarowane shimano dg13.

 

da0a5ffcfb0c84c7m.jpg  d5f58c0547937df4m.jpg  ce1824c90bbb8c6cm.jpg

 

7f98a12dcd2d5bd1m.jpg  0749d528ed66cff5m.jpg  614842606b16d575m.jpg

 

47e8054e340f8ef9m.jpg  4d33c8c991152cd6m.jpg  e5a33f4fd041eb44m.jpg

 

dc0a0f448dd67458m.jpg  3363b69927e4848dm.jpg  3f4e7b11b94d17a7m.jpg

 

Dam quik - pomyty, posmarowany, w rolce tulejka nie zamienialna na łożysko, naprawiona terkotka normalnej pracy kołowrotka. Wymienione łożysko na pinionie bo stare nie nadawało się do ponownego założenia.

 

b7efd2c0f5bbc432m.jpg  b54fffa0111cc2f0m.jpg  b2cbf33ffb7bed20m.jpg

 

4e270173b0f98e08m.jpg  2d9f09fd39eb931am.jpg  04d4df65423362f7m.jpg

 

47a034989fbf43d1m.jpg  41db7b50ad1f7bf2m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot takie tam dwa młyneczki kolegów z jb.pl, jeden Banax i red arc.

 

Banax - ogólnie pracujący ładnie przed serwisem, lekko, w miarę cicho. Po otworzeniu okazało się że śruba mocująca kosz wodzika do osi prawie odkręcona, na ostatnim gwizdku trafił więc do mnie. Problem był z oporówką bo przepuszczała i nic dziwnego (widać na foto), wszystko pomyte, posmarowane DG13, tarcze hamulca również tyle że shimano star drag grease, bo były suche, w boczkach kabłąka również posprzątane, teraz zbijak działa jak należy. Skasowany luz wzdłużny na korbie. Łożyska w rolce miałem nie wymieniać to nie wymieniłem ale wyczyścić wypadało. Miałem odesłać młynek tydzień temu ale niestety wynikła taka sytuacja prywatna, że nie mogłem więc dodatkowo w gratisie całkiem zamieniłem koledze w młynku mosiężne tulejki z worma na łożyska ezo smr nierdzewne - a co niech ma. Młynek pracuje moim zdaniem na tyle zadowalająco, że spokojnie nim można z przyjemnością wędkować.

 

df331d8ea377c746m.jpg  63ad1254157cc5abm.jpg  fba15594f3e14bedm.jpg

 

9a355d82a0109409m.jpg  5c7f75486c492c2am.jpg  a5ad7a8828008f9cm.jpg

 

4bd4718da58362dbm.jpg  2f183d8bea2be059m.jpg  52048fa3b50b9662m.jpg

 

49cb5b0f07fabc2cm.jpg  d1cf9068143055e1m.jpg  8c77555ff4b403efm.jpg

 

b17cd6393c91df80m.jpg  df5cf0e15e1313f6m.jpg  6eea8e630272bc61m.jpg

 

120a17ef0952462am.jpg  4419b873c7d9f3d0m.jpg  260436e42bc8b6bfm.jpg

 

9a592f39d01353a1m.jpg  5e4f3ab124ec70bem.jpg  49fa599f06734d82m.jpg

 

4a07168abfacf672m.jpg  908a311c10f74653m.jpg

 

Red arc drugiego z kolegów, ponoć po serwisie, ponoć zaczął ząbkować, okazało się że smar wygląda jak wygląda, młynek źle złożony, na uszkodzonych i zbyt cienkich podkładkach i stąd słyszalna przekładnia. Wszystko pomyte, odpowiednio posmarowane i poskładane, tarcze hamulca były suchutkie więc dostały również taki sam smar jak banax. Przekładnia posmarowana Pennem. Łożysko w rolce zamienione na nowe ezo smr nierdzewne, łożysko na pinionie szumiało więc również poszło nowe ezo stalowe. Że dzisiaj miałem zachciankę na prezenty to zamieniłem koledze obdarty przełącznik oporówki na nowy nie obdarty.

 

8f14caa582af835am.jpg  c980a52f481427a8m.jpg 0b364a62bb18596bm.jpg

 

5fc81d94ccf8dee6m.jpg  2d91ef5af60bd159m.jpg  54fdcc6df88edba4m.jpg

 

626549388e57857dm.jpg  c82b5a59b3ae373fm.jpg 6c64396f03391e0am.jpg

 

85984eb1f5f73f75m.jpg  242874271cb06989m.jpg

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banax wrócił z serwisu na sucho wszystko ok.Kręci dobrze jak przed serwisem ale luzy pokasowane ,oporówka nie puszcza. Pogoda się poprawi i testy nad wodą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te podkładki hamulca w Banax są z filcu czy tworzywo?
Każde elementy hamulca powinny być smarowane?
W RA zęby przekładni głównej i piniona były bez śladów zużycia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te podkładki hamulca w Banax są z filcu czy tworzywo?
Każde elementy hamulca powinny być smarowane?
W RA zęby przekładni głównej i piniona były bez śladów zużycia?

filc, posmarowane wszystkie elementy. Na kole głównym lekko zęby przyokrąglone, pinion i koło zębate na wormie bez śladów zużycia. Moim zdaniem solidna maszyna.

W redzie przekładnia już swoje przerobiła, nie będzie pracował jak nówka bo by tak kręcił pasowało by choć koło głowne wymienić na nowe. Edited by Hunter_pike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...