kwiat 3 Report post Posted November 18, 2011 [quote]Tur-oil to se można posmarować dubeltówkę dziatka a nie uchwyt wytoczony ,panowie zbedna dyskusja ,po toczeniu jak w kazdym drewnie nawet stabilizowanym sa wżery które trzeba zlikwidować i na pewno nie tur -oil [/quote] o gustach się nie dyskutuje, dla mnie to wygląda jak drewno za szybą... http://rodbuilding.org/read.php?2,86551 kupę ludzi w stanach używa Tru-Oila do insertów (muchowych) i jakoś nikt nie narzeka... ale oni się pewnie nie znają... Masz rację, że olej lepiej nadaje się do drewna niestabilizowanego bo w nie wsiąka, ale próbowałem pokrywać drewno stabilizowane i normalnie się na nim utwardza i tworzy trwałą powłokę. Share this post Link to post Share on other sites
kwiat 3 Report post Posted November 18, 2011 [/quote] Drewno burl a czeczot to całkiem coś innego czeczot charakteryzuje sie poskręcanym słojem,burl ma wzór zakłócenie ciągłości słoi ale biegną w jednym kierunku ktos kto zna sie na drewnie odróżni bez problemu[/quote] Załączam fotkę stabilizowanego drewienka burl za 8,75$ - albo jestem totalnie ślepy albo w nim słoje NIE biegną w jednym kierunku! Słowo czeczota brzmi w amerykańskim angielskim burl. http://en.wikipedia.org/wiki/Burl Jak mi ktoś udowodni, że się mylę to wszystkich przeproszę i powiem, że byłem w błędzie. pozdrawiam kwiat Share this post Link to post Share on other sites
kwiat 3 Report post Posted November 18, 2011 zapomniałem załączyć fotkę sorry Share this post Link to post Share on other sites
rybak109 127 Report post Posted November 18, 2011 Ciekawa dyskusja moim zdaniem chyba jednak racja stoi po stronie kolegi @kwiata. pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Sa drzewa które maja w nazwie słowo burl i niema tam żadnych narośli czy taki kawałek drzewa tak zwany odziomek tez nazywają burl i wiec wytłumacz co to jest burl, bo czeczot to rak drzewa nie kawałek korzenny czy gatunek drzewa i tym sie rozni ,co do oleju to niech go używają bo robia to ludzie prywatni nie pracownie a znam takich co lakierują insert i twierdza ze tez jest ok i to największa bzdura jaka słyszałem Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]zapomniałem załączyć fotkę sorry[/quote] Jak sie przyjrzysz to widać pofałdowane kreski wzdłuż kawałka to sa słoje a nie mazy które widać, te mazy to pigment dodany do żywicy w trakcie stabilizowania Share this post Link to post Share on other sites
rybak109 127 Report post Posted November 18, 2011 Może to trochę rozjaśni Obrzęk pnia(zwany czeczotą) - Wada drewna z grupy wad kształtu. Zniekształcenie w postaci narośli, zgrubień, wybrzuszeń, w [b]przeciwieństwie do raka[/b] składające się z drewna zdrowego, jednak często o odmiennej, zawiłej budowie. Ze względu na swój wygląd i charakter obrzęk często traktowany jest jak rak. Obrzęk powodowany jest przez różnego rodzaju bodźce zewnętrzne. Uszkodzenie uaktywnia odpowiednie tkanki zabliźniające, powstaje lokalne poszerzenie słoja rocznego, które z roku na rok może być potęgowane. Uszkodzenie może również doprowadzić do masowego pobudzenia pączków śpiących. Wada zmniejsza wytrzymałość mechaniczną materiału. [b]Wieloletnie obrzęki na brzozie (zwane czeczotą)[/b] i jaworze (zwane ptasim oczkiem) są cenne i poszukiwane do produkcji oklein. Brzoza karelska często pozyskiwana jest właśnie ze względu na występowanie czeczoty. Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]Może to trochę rozjaśni Obrzęk pnia(zwany czeczotą) - Wada drewna z grupy wad kształtu. Zniekształcenie w postaci narośli, zgrubień, wybrzuszeń, w [b]przeciwieństwie do raka[/b] składające się z drewna zdrowego, jednak często o odmiennej, zawiłej budowie. Ze względu na swój wygląd i charakter obrzęk często traktowany jest jak rak. Obrzęk powodowany jest przez różnego rodzaju bodźce zewnętrzne. Uszkodzenie uaktywnia odpowiednie tkanki zabliźniające, powstaje lokalne poszerzenie słoja rocznego, które z roku na rok może być potęgowane. Uszkodzenie może również doprowadzić do masowego pobudzenia pączków śpiących. Wada zmniejsza wytrzymałość mechaniczną materiału. [b]Wieloletnie obrzęki na brzozie (zwane czeczotą)[/b] i jaworze (zwane ptasim oczkiem) są cenne i poszukiwane do produkcji oklein. Brzoza karelska często pozyskiwana jest właśnie ze względu na występowanie czeczoty. [/quo Naukowe terminy i z tym się nie dyskutuje rak narośl zgrubienie wiadomo oco chodzi nie Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]Tur-oil to se można posmarować dubeltówkę dziatka a nie uchwyt wytoczony ,panowie zbedna dyskusja ,po toczeniu jak w kazdym drewnie nawet stabilizowanym sa wżery które trzeba zlikwidować i na pewno nie tur -oil [/quote] o gustach się nie dyskutuje, dla mnie to wygląda jak drewno za szybą... http://rodbuilding.org/read.php?2,86551 kupę ludzi w stanach używa Tru-Oila do insertów (muchowych) i jakoś nikt nie narzeka... ale oni się pewnie nie znają... Masz rację, że olej lepiej nadaje się do drewna niestabilizowanego bo w nie wsiąka, ale próbowałem pokrywać drewno stabilizowane i normalnie się na nim utwardza i tworzy trwałą powłokę. [/quote] Wszystkie szczeliny przed olejowaniem wypełniają CA i dopiero olej i służy on bardziej jako pasta polerska bo po jakimś czasie uchwyt matowieje sprawdziłem to osobiscie ,po spolerowaniu ideał ale po kilku wypadach na ryby efekt znika ,i jeszcze jedna sprawa można tez robić satynke nie musi sie świecić chociaz z tylu co miałem zamówionych wykonałem kilka sztuk w satynie większość stawia na połysk Share this post Link to post Share on other sites
BadBujo 1,839 Report post Posted November 18, 2011 Matusiak, Super robota w drewnie. Moje gratulacje. Bujo ( fan wszelkich drewnianych insertów i nie tylko.. ) Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Dzieki @Bujo Panowie powiem to tak jeśli olejowanie w insertach by sie sprawdzało to bym to robil,bo to 100razy tansze od stabilizowania ,kupilem komorę próżniowa, pompę próżniową i zywice akrylowa i zanim trafilem na odpowiednia to sporo czasu minęło ,do tego w zależności od twardości drewna czas stabilizacji trwa od godziny do nawet doby ,nie jest to tani proces,ale w tym przypadku konieczny ,i nikt mi nie powie ze olej jest ok bo jak zaolejowac plastik, tak bo drewno po stabilizacji ma takie wlasciwosci jak plastik i nieda sie go nasączyć można jedynie czymś pokryc i spolerować ,sprobujcie sami to zobaczycie jaki to nakład pracy i ile PLN popłynie wtedy pogadamy (kazdy olejowany element szybko traci wyglad bo olej cie wchlania az do struktury drewna i proces olej owania trzeba powtarzać co jakiś czas ja bym nie chcial wedki w której muszę insert olejowca raz w roku i polerować Share this post Link to post Share on other sites
Rhyacophila 435 Report post Posted November 18, 2011 Panowie najlepiej użyć drewna nie wymagającego stabilizacji ani nawet lakierowania. np merbau czy palisander, materiał łatwo można uzyskać od stolarzy montujących meble kuchenne. Są gatunki egzotycznych drzew które stosuje się jako substytut granitu. Propos merbau, znajomy zrobił sobie z niego skrzynkę na listy i wywiesił na płocie przed domem, po 7 latach jest jak nowe. W kwestii wykończenia insertu, można to zrobić i klejem CA (czyli cjanoakrylowym) i tru oil'em (uszlachetniona oliwa z lnu), jak i jednym i drugim. Tru oil bez CA też się sprawdzi, a wżery można wypełnić chociażby 5min. epoksy i wypolerować. Tak dla podtrzymania dyskusji toczenie blnku z wykończeniem CA. http://www.youtube.com/watch?v=8uuEMxxb-6Q&feature=mfu_i n_order&list=UL Pozdrawiam, Adam Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Wykończenie z CA ,które pęka i nie wolno dotknąć acetonem bo sie rozpuści ,a aceton to podstawa do odtłuszczenia przed klejeniem ,kolejny niewypał który testowałem po jakimś czasie zaczol pękać jak szyba w aucie jak pajączek,co do palisandru to mam go sporo i mogę nawet odsprzedac ale bez stabilizowania tom on sie nadaje na schody a nie insert ,palisander ma wlasne oleje dlatego bez stabilizacji nieda sie go czymkolwiek trwale pokryć niech ktoś pokarze co sam wykonał a nie filmiki z netu ,lub teksty typu mój znajomy bo to wszystko wielka bzdura Wykończenie CA wzięte z robienia długopisów które nie maja nic wspólnego z woda,szkoda ze nie zrobilem fotek insertu wykonczonego CA po sezonie wędkowania katastrofa nawet wzorów na drewnie widac nie było popękał i zaczol robić się biały Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]No dobra, to i ja w końcu gębę otworzę... Wszystko ładnie-cacy, inserciki i uchwyciki Piotra pierwsza klasa, bardzo ładne i malina. Złego słowa powiedzieć nie można. Natomiast ta cała reszta dywagacji, to już zaczyna mnie delikatnie wq..... W co drugim poście mowa tylko o KASIE i o tym, że wszystko drogie jak cholera albo i jeszcze droższe... A jak nie superdrogie, to owiane legendą, tajemniczo impregnowane, malowane najpilniej strzeżoną politurą i takie tam dyrdymały... A cała ta otoczka ma służyć zarabianiu kasy... Tak mi się wydaje, że forum to forum i ma służyć wymianie wiedzy, doświadczeń, pomocy wzajemnej, a nie reklamie, do kurwy nędzy... Piotrze, załóż stronę internetową i tam się reklamuj, tam sprzedawaj (te ładne skądinąd rzeczy), tam sobie zbieraj zamówienia... A jak już się zdecydowałeś tutaj z tym drewnem wyskoczyć, to nie rób ludziom wody z mózgów, no albo rybka, albo pipka... Już raz mieliśmy przyjemność wymiany myśli przy okazji grzebania w kołowrotkach i jakoś wyszło tak, że teraz wszyscy sobie sami majstrują, bez jedynie słusznej ingerencji różnych profesjonalnych pracowni wędkarskich, bez używania smarów grafitowych, z pełną rozbiórką kołowrotków i bez użycia legendarnego płynu wrzecionowego... I coś tak czuję przez skórę, że z tymi drewienkami sprawa może wyglądać podobnie... [/quote] Czyli na drewnie tez się znasz to extra morze sie czegoś nauczę jak byś zauważył to watek o mojej pracowni i to ja pisze i decyduje oczym wiec sory ale niepotrzebne twoje objawienia druga sprawa dotyczy pokazania ludzia ze to co w necie znaleźli i podali przykłady to bzdura ,niech ktoś sam coś zrobi pokarze to pogadamy ,a jak znasz sklad politury to skorzystam bo podobno tylko nieliczni ja znają moze sie do nich zaliczasz, a ceny bo drogie sprawdz w necie ile kosztuje komora próżniowa ile pompa ,nie wszystko kosztuje tyle co puszka smaru do kolowrotka Share this post Link to post Share on other sites
BadBujo 1,839 Report post Posted November 18, 2011 W czym problem? Bo @Matusiak sprzedaje drewniane raczki do kręciołków za 50 zł? Może lepiej zamówić z Japoni? Koszt 99 USD plus wysyłka. Tam lepiej ? U nas drogo? http://japantackle.com/Tuning_parts/Tuning_handles_Shimano_s pinning.htm Ja na produkcji insertów się nie znam, trochę słyszałem, widziałem ile pracy wymagają ... ( w pracowni pana Pietrzaka kiedyś) Bujo Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Ja problemu nie widzę ,po prostu ktos próbuje zabłysnąć tylko ze malo zna temat ,ale moze ja debil jestem i powinienem golic je po 99 dolcow :lol:to bylo by ok przepraszam jak komuś wlazłem w paradę bo moze ktoś sciaga i sprzedaje ale ja nie wiedziałem i odebrałem komuś chleb Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Poza tym poto założyłem watek autorski pracowni żeby sie promować,i pokazywac ludziom co robie i o dziwa sporo osob zamawia czyli sa zadowoleni podoba sie no i chyba oto chodzi ,to ze odradzam pewne rzeczy bo sam przetestowałem ,w necie wiele informacj i wiele bzdur i jak to zweryfikować tylko na zasadzie prób i błędów i ja to zrobiłem czy któryś z panów podający przykłady wykonał jakikolwiek insert?nie sadze i nie bazujcie na prywatnych filmikach Kazda pracownia w stanach pracuje na drewnie stabilizowanym ale nieliczni stabilizuja sami bo maja duzy wybor , Ja jestem skazany robić to sam bo wybór w Polsce żaden tylko fisching art ma kloski stabilizowane akrylem reszta to poliuretan zbyt ciężki do insertów Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]W czym problem? Bo @Matusiak sprzedaje drewniane raczki do kręciołków za 50 zł? Może lepiej zamówić z Japoni? Koszt 99 USD plus wysyłka. Tam lepiej ? U nas drogo? http://japantackle.com/Tuning_parts/Tuning_handles_Shimano_s pinning.htm Ja na produkcji insertów się nie znam, trochę słyszałem, widziałem ile pracy wymagają ... ( w pracowni pana Pietrzaka kiedyś) Bujo[/quote] Michasiu, a niech sobie sprzedaje po ile chce, tak jak mówię: jego wiedza, jego kunszt, jego robota... Nie w tym rzecz. Tylko ta cała Piotrowa otoczka i taka bezinteresowna pomoc drugiemu forumowiczowi... No chwyta to za serce, nieprawdaż... [/quote] Nie wiem czego oczekujesz @zorro żebym napisał czego używam? Odradzenie komuś czegoś co złe to tez pomoc Share this post Link to post Share on other sites
Rhyacophila 435 Report post Posted November 18, 2011 [i]niech ktoś pokarze co sam wykonał a nie filmiki z netu...[/i] Kolega stąpa po kruchym lodzie. Propos filmiku z netu to chciłbym zauważyć, że autor filmu który przytaczam to jeden z bardziej wziętych brytyjskich maker’ów młodej generacji. Jego wędki zyskują uznanie koneserów wędkarstwa na całym świecie. Co do moich projektów to sporo już publikowałem, ale chętnie zaprezentuję raz jeszcze. Uchwyty z merbau, toczone na wiertarce, wykończone tru oilem. Uploaded with ImageShack.us Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Mam od jedenastu lat kolege w londynie i ja spedzilem tam 2 lata i nie słyszałem o nim i z tego co wiem to jest jeden i to chyba niezbyt bo bardzo narzekali na wykon ale zapytam Grzesia dokładnie,a to co pokazałeś to nie CA tylko prawdopodobnie olejowane jak mogę prosić pokaz zbliżenie insertu bo tu nie widze wykończenia chyba ze już zmatowiało Share this post Link to post Share on other sites
Rhyacophila 435 Report post Posted November 18, 2011 I dodam jeszcze, że użytkuje je ekstremalnie: Pozdrawiam, Adam Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 Wykończenie olejem wygląda tak niestety nie na długo Share this post Link to post Share on other sites
matusiak 467 Report post Posted November 18, 2011 [quote]Ja problemu nie widzę ,po prostu ktos próbuje zabłysnąć tylko ze malo zna temat ,ale moze ja debil jestem i powinienem golic je po 99 dolcow :lol:to bylo by ok przepraszam jak komuś wlazłem w paradę bo moze ktoś sciaga i sprzedaje ale ja nie wiedziałem i odebrałem komuś chleb [/quote] Czyli motyw przewodni: kasa, chleb, konkurencja, drogo, dolary... No i wszystko w temacie... [/quote] Moze otwórz własna pracowni i zacznij rozdawać,szkoda watku nie masz pojęcia ile to pracy wiec zbędna dyskusja,jesli ci sie nie podobaja pewne zeczy to twoja sprawa nie zamierzam sie stosować do twojej polityki zapraszam do zajrzenia co jakis czas i pooglądania czegoś co w Polsce robi niewielu Share this post Link to post Share on other sites
Tarłoś 58 Report post Posted November 18, 2011 [quote]Nabyte w Polsce ale teraz idzie transport z USA koszt do 200zl sztuka wiec nie jest kolorowo ,wychodzi jeden insert lub 3 korbki z kawalka[/quote] Witam, albo ktoś się mija z prawda, albo ktoś jest filantropem skoro jedna rączka kosztuje 50 zł Pzdr. Tarłoś Share this post Link to post Share on other sites