Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing
witoldn

Shimano 09 TwinPower SW 4000 XG

Recommended Posts

Shimano 09 TwinPower SW 4000 XG


Pełna nazwa kołowrotka: Shimano 09 TwinPower SW 4000 XG
Producent: Shimano
Model: 09 Twin Power SW 4000 XG
Wielkość [Rozmiar]: 4000
Masa: 345 g
Zastosowanie: saltwater
Typ hamulca: przedni
Moc hamulca: 11kg
Przełożenie: 6,2:1
Ilość wybieranej linki: 95 cm
Liczba łożysk: 10+1
Pojemność szpuli żyłka: 0,25 mm/260 m, 0,35 mm/130 m
Pojemność szpuli plecionka:
Kraj produkcji: Japonia


OPIS KOŁOWROTKA


"Budżetowa" wersja Stelli SW modelu 2008 (ok 65% ceny).
Koncepcja kołowrotka - duża moc i kultura pracy przy zachowaniu rozsądnej wagi poniżej 350 gr.
Rotor i szpula to typowy rozmiar Shimano 4000.
Rozmiar korpusu i przekładni zdecydowanie większy - można określić w skali Shimano jako 5000/6000.
Długość ramienia korby 60 mm.

Schemat: [url=]SCHEMAT KOŁOWROTKA[/url]
 

Zdjęcia kołowrotka


 



[url=http://jerkbait.pl/page/index.php/kolowrotki.html/_/shimano-09-twinpower-sw-4000-xg-r135]Kliknij tutaj by zobaczyć artykuł rekord[/url]

Edited by witoldn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super konstrukcja. Prosta i bez udziwnień. Korpus metalowo - plastikowy ale plastik przykręcany do metalu za pomocą śrubek a nie jak w TP 2002 odwrotnie czyli wkręty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdorazowy kontakt "serwisowy" z tym kolowrotkiem przyprawia mnie o niesmak. 

Konstrukcja tak "niemoja" taka wulgarna i wrecz odstreczajaca.

Ale kreci w porzadku. Trzeba przyznac otwarcie.

 

 

W moim arsenale nie zagosci. Zostane z moimi stellami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdorazowy kontakt "serwisowy" z tym kolowrotkiem przyprawia mnie o niesmak. 

Konstrukcja tak "niemoja" taka wulgarna i wrecz odstreczajaca.

Ale kreci w porzadku. Trzeba przyznac otwarcie.

 

 

W moim arsenale nie zagosci. Zostane z moimi stellami...

Guzu bo ten Twin to ostry ordynarny "jebaka" cuś ala Metaroyal z założenia-"homonto na niego i wio po ubitym...".a nie subtelny "smyracz" :D  ;) ,kumpel  tym Pg 4000 jerkuje i nawet na dorsze lata. miał sobie kupić multik ,ale zamiast tego kupił sobie osłonkę ,na paluch wskazujacy  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ramach walki z nuda siadłem nad schematem stellki 08 sw i policzyłem co trzeba by dokupić na plat-cie, by z 09 TP SW powstała pełnokrwista 08 Stella SW (z innym kolorem rotora :-). Wyszło mi cuś koło 38000 jenów, czyli ~1200 zł. To na tyle dużo by ostudzić moje zapędy do budowania "hybryd" :-). Dorzucając dwie stówki mam drugiego nowego twinka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po wymianie korby na krótsza i szpulki na lżejszą, robi się z niego całkiem fajny młynek do średniego i trochę cięższego spina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I właśnie w tą strone zmierzam. Krótsza korbka z mniejszym knobem to - 10 g. Do tego tulejka + łożycho do podparcia ośki + łozycho na worma i zabawa trwa dalej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaa, a może przestańcie dokładać i odejmować i w końcu zacznijcie nim łowić ? ;)

 

Mój TP XG przeorał dziś kolejne 6 godzin w wzburzonym ocenie. Dosycha po prysznicu celem spłukania soli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdorazowy kontakt "serwisowy" z tym kolowrotkiem przyprawia mnie o niesmak. 

Konstrukcja tak "niemoja" taka wulgarna i wrecz odstreczajaca.

Ale kreci w porzadku. Trzeba przyznac otwarcie.

 

 

W moim arsenale nie zagosci. Zostane z moimi stellami...

Guzu - jesteś wybredny, jak już coś poniżej Stelli i Exista to już nie to ?, :angry: .

Mam taki '09 PG i jakoś nie zgadzam się z twoją opinią o niesmaku w serwisie. Serwisowałem bardzo wiele takich kołowrotków jak również Stellek '08 SW. Różnica jest niewielka. Korpus TP jest kompozytowy w najlepszym gatunku,nie żaden tam "plastik", a panel boczny razem ze stopką jest aluminiowy i w celu zachowania sztywności całej konstrukcji jest zakręcany po prawej stronie obudowy. Nie ma lipy. Dwie przednie śruby są bardzo długie i tu należy bardzo uważać z momentem dokręcania,jak i z pozostałymi. To taka konstrukcja,która wymaga od serwisanta znajomości tematu i fachowego podejścia. Jak te warunki zostaną spełnione to niesmaku nie będzie.

Rotor natomiast jest wykonany z innego materiału,jest stosunkowo lekki,a gwinty na śrubki  są takie jak w Stelli. Nie na śruby typu "blachowkręt". Dotyczy to również  połączeń w korpusie.   Wcale nie chcę bronić TP , bo Stella to Stella i zawsze była lepsza od TP,ale Pan zawsze celuje w to co drogie i się tym pasjonuje przyprawiając o ból głowy co niektórych użytkowników tego forum.

 

Ps. Guzu, nie obraz się,nie masz jeszcze wprawy w serwisie kołowrotków,sam o tym wiesz co do mnie trafiło spod twoich rąk po sprzedaży Stelli. ( Słynny IOS  wymieszany z reszta starego smaru). Twój serwis był po łebkach.

 

 I tak dopowiem - '09 TP kręci o niebo lepiej jak '08 Stella.

 

Pozdrawiam

J-LK

Edited by Józef Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Guzu, nie obraz się,nie masz jeszcze wprawy w serwisie kołowrotków,sam o tym wiesz co do mnie trafiło spod twoich rąk po sprzedaży Stelli. ( Słynny IOS  wymieszany z reszta starego smaru). Twój serwis był po łebkach.

 

...jestem innego zdania...to moja subiektywna opinia bazująca na nastu przeserwisowanych kołowrotkach...

Edited by patu

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...