Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing
Sign in to follow this  
witoldn

Tica Taurus TP 3000 S

Recommended Posts

[center][size=5]Tica Taurus TP 3000 S[/size][/center]

[b]Pełna nazwa kołowrotka:[/b] Tica Taurus TP 3000 S
[b]Producent:[/b] Tica
[b]Model:[/b] Taurus
[b]Wielkość [Rozmiar]:[/b] 3000
[b]Masa:[/b] 420 gg
[b]Zastosowanie:[/b] wszechstronny
[b]Typ hamulca:[/b] przedni
[b]Moc hamulca:[/b] kg
[b]Przełożenie:[/b] 5,2:1
[b]Ilość wybieranej linki:[/b] 78 cmcm
[b]Liczba łożysk:[/b] 14
[b]Pojemność szpuli żyłka:[/b] 0,28 mm/220 m, 0,30 mm/180 m
[b]Pojemność szpuli plecionka:[/b]
[b]Kraj produkcji:[/b] Chiny
[center][u][b]OPIS KOŁOWROTKA[/b][/u][/center]

Koncepcja kołowrotka - moc i trwałość bez specjalnego przejmowania się wagą.
Tica Taurus jest najbliższy koncepcyjnie i konstrukcyjnie Shimano Stelli/TwinPower serii SW, choć kulturą pracy trochę odbiega od ww, ale to wynik twardych materiałów zastosowanych na przekładnię. Wciąż jednak jest to wysoka kultura :-)
Taurus TP 3000 odpowiada wielkością rotora, korpusu, przekładni - mniej więcej Stelli/TwinPower SW 4000.
Solidna konstrukcja:
- mosiężna przekładnia,
- worm shaft, oś i rant szpuli ze stali nierdzewnej,
- rotor i korpus aluminiowe
Występuje w dwóch odmianach - o przełożeniu 5,2:1 oraz 6,2:1.
W katalogu na 2015 r. już nie występuje, jednak wciąż do dostania za wielką wodą za ok. 35% ceny Stelli SW.

[b]Schemat:[/b] [url=http://jerkbait.pl/uploads/29f7a1fbeb72b8ed16427b7e02baa04d.pdf]SCHEMAT KOŁOWROTKA[/url]

[center][b]Zdjęcia kołowrotka[/b][/center]
[center]Załączona grafika: _vyrn_570taurus-TP.jpg [/center]


[url=http://jerkbait.pl/page/index.php/kolowrotki.html/_/tica-taurus-tp-3000-s-r136]Kliknij tutaj by zobaczyć artykuł rekord[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na zdjęciu jest libra a nie taurus ;) , warto dodać że poza dwoma możliwościami przełożenia są dwie wersje kolorystyczne, oraz kraj produkcji to Chiny nie taiwan.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Używał, używa, zaraża. Przez moje łapy przeszło kilkadziesiąt sztuk tych maszyn, na stałe goszczą u mnie cztery, jak również u wielu moich znajomych stado byków się powiększa, kołowrotek świetny, zdecydowanie wart 2x tyle za ile można go kupić, producent zaopatrza nas w bogaty zestaw (zapasowa szpula w większym rozmiarze, pokrowiec neoprenowy , smar do kolowrotka gdyż zalecane jest dosmarowanie go po fabryce) używam wersji 3000 do której pasują szpule 4000 i 4500 , kołowrotek niezniszczalny u mnie kręci od 10 do 200 gram bez najmniejszego problemu i jakichkolwiek zmian w pracy , kołowrotek kręci delikatnie i lekko z metalicznym wydzwiekiem (mosiądz zastosowany w przekładni) moc ogromna, nawój grubych jak i cienkich linek perfekcyjny, hamulec w wersi od 3000 do góry mocny i precyzyjny, ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad, w większych wersjach można narzekać jedynie na słaby lakier i czasem zamykajacy sie przy rzucie kablak (to akurat da sie zniwelowac do zera) no i Ci słabsi na wysoką masę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że następcą Taurusa jest Talisman, wizualnie poza knobem i szpulą to samo, wagowo również bardzo zbliżone. :)

Edited by L3siU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu jest libra a nie taurus ;) , warto dodać że poza dwoma możliwościami przełożenia są dwie wersje kolorystyczne, oraz kraj produkcji to Chiny nie taiwan.

pozdrawiam

Ten Taiwan chodził mi po głowie, ale już nie pamiętam skąd :-). Bo niestety na tych taurusach które miałem (ściąganych z Malezji), ani na kołowrotku, ani na pudełku, ani na ulotkach i schematach, kraju produkcji nie wpisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na każdym nowym który widziałem i który kupiłem jest na stopce od spodu okrągła naklejka z napisem Made in China jak ją zdejmiesz zostanie napis na blaszce Tica T Type

10hq98l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam w trzech rozmiarach 3000, 4000 i 5000. Głownie jednak na morzu w Norwegii. Myślę, że na śródlądziu rozmiar 5000 bez żadnego problemu poradzi sobie nawet z dużym sumem. Ale przyznaję, że nigdy dużego suma nie holowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad...


I tu Łukasz mógłbyś skrobnąć z tytułu swojego doświadczenia coś więcej w temacie. Czy te wady w najmniejszych byczkach są do zniwelowania w miarę prosty sposób, czy wymagają jednak szerzej zakrojonych działań typu szlifowanie, podcięcie itp. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu Łukasz mógłbyś skrobnąć z tytułu swojego doświadczenia coś więcej w temacie. Czy te wady w najmniejszych byczkach są do zniwelowania w miarę prosty sposób, czy wymagają jednak szerzej zakrojonych działań typu szlifowanie, podcięcie itp. ?


to tak Kolego, zamykający się czasem kablak jest następstwem tego że producent nie zastosował hamulca rotora jak np shimano (gumowa uszczelka pod rotorem) da się taką uszczelkę wkleić pod rotorek taurusa, w małych nie próbowałem , napewno długość i ciężar ramienia korbki oraz knoba powiela to zamykanie w mniejszych modelach , gdyż jest nieproporcjonalnie duży, fajnie się tym kręci bo power jest ale jak widać niesie to ze sobą i negatywne skutki a gumowy knob (łezka) jest tak wygodny że szkoda go zmieniać. Drugi mankament to nawijanie linki na pokrętło szpuli, tutaj trzeba robić customowe pokrętło i to raczej niewykonalne w domowym zaciszu.Trzecia wada to słaby i mało precyzyjny hamulec w małych taurusach, tutaj akurat problemu nie ma , wystarczy zrobić roszade w podkladkach hamulca aby znalazło ich się tam więcej i zadbać o ich dobre nasmarowanie , a jak ktoś chce się pobawić bardziej to sprężyna w nakretce jest dostepna pod dwiema srubkami i tez można pokusić się o jej wymianę.



Jakby nie patrzył taurusy od 3000 do góry są według mnie numerem jeden na rynku i nie sądzę aby kiedykolwiek powstał jeszcze kołowrotek który oferuje taką kulture pracy , design, jakość wykonania i wytrzymałość za tak niewielkie pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nawijanie linki pod pokretlo dotyczy tez modelu 3000?


Nie, 3000 i wszystkie w górę tego problemu nie maja, jedynie kablak lubi trzasnac sie sam raz na xxx rzutów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za info, chodzi za mną ten Taurus. Robi wrażenie ten mosiądz w środku i wielkość koła przekładni

Edited by crizz100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za info, chodzi za mną ten Taurus. Robi wrażenie ten mosiądz w środku i wielkość koła przekładni


Koło jest małe patrząc na średnicę, za to zęby są grube i długie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło jest małe patrząc na średnicę, za to zęby są grube i długie :D

Widziałem gdzieś porównanie do emblema i wydało mi się stosunkowo duże, organoleptycznie nie badałem. A może mógłbyś wrzucić jakąś fotkę co tam można podpiłować aby ten kabłąk się nie zamykał przy rzucie, o ile to modyfikowałeś w swoich taurusach,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nic się nie piluje, wystarczy wkleić kawałek uszczelki na kropelke pod rotor :) zadna filozofia a i zwykly silikon wystarczy tylko za późnona to wwpadłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używał, używa, zaraża. Przez moje łapy przeszło kilkadziesiąt sztuk tych maszyn, na stałe goszczą u mnie cztery, jak również u wielu moich znajomych stado byków się powiększa, kołowrotek świetny, zdecydowanie wart 2x tyle za ile można go kupić, producent zaopatrza nas w bogaty zestaw (zapasowa szpula w większym rozmiarze, pokrowiec neoprenowy , smar do kolowrotka gdyż zalecane jest dosmarowanie go po fabryce) używam wersji 3000 do której pasują szpule 4000 i 4500 , kołowrotek niezniszczalny u mnie kręci od 10 do 200 gram bez najmniejszego problemu i jakichkolwiek zmian w pracy , kołowrotek kręci delikatnie i lekko z metalicznym wydzwiekiem (mosiądz zastosowany w przekładni) moc ogromna, nawój grubych jak i cienkich linek perfekcyjny, hamulec w wersi od 3000 do góry mocny i precyzyjny, ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad, w większych wersjach można narzekać jedynie na słaby lakier i czasem zamykajacy sie przy rzucie kablak (to akurat da sie zniwelowac do zera) no i Ci słabsi na wysoką masę ;)

Cześć Łukasz. Jakie wady mają mniejsze taurusy? Mam 2000/2500 i póki co nie narzekam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W porównianiu z 2500 shimano, 2000 taurus jak się prezentuje wielkościowo ?

to samo a jeśli chodzi o daiwe to szpulka szersza :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś w Polsce, zajmuje się dystrybucją tych kołowrotków, bo jakoś mi ciężko znaleźć... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...