Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing
Sign in to follow this  
Dienekes

DAIWA TD LUNA 253L

Recommended Posts

[center][size=5]DAIWA TD LUNA 253L[/size][/center]

[b]Pełna nazwa multiplikatora:[/b] DAIWA TD LUNA 253L
[b]Producent:[/b] Daiwa
[b]Model:[/b] TD Luna
[b]Seria:[/b] 253L
[b]Typ:[/b] R
[b]Klasa:[/b] H
[b]Masa [g]:[/b] 315
[b]Typ hamulca:[/b] Magforce Z
[b]Przełożenie:[/b] 5.1:1
[b]Liczba łożysk:[/b] 6
[b]Moc hamulca [kg]:[/b] 5
[b]Szpulka - pojemność:[/b] 135 m / 40 lb
[b]Szpulka - masa [g]:[/b]
[b]Szpulka - średnica zewnętrzna [mm]:[/b]
[b]Szpulka - średnica wewnętrzna [mm]:[/b]
[b]Szpulka - szerokość [mm]:[/b]
[b]Szpulka - typ:[/b] Ażurowana
[b]Dokumentacja:[/b] Instrukcja, Schemat
[b]Narzędzia:[/b] N
[b]Akcesoria:[/b] Oliwka
[b]Kraj produkcji:[/b] Japonia
[b]Opis:[/b] Frame and sideplates machined from solid bar stock aluminum
Five CRBB Super Corrosion Resistant Ball Bearings, plus roller bearing
Free-Floating Spool for maximum casting performance
Magforce®-Z automatic magnetic anti-backlash control
Ultra-smooth, multi-disc drag with Daiwa’s exclusive fiber composite and stainless washers
Infinite Anti-Reverse
Dura-Loc™ pinion for solid gear engagement
Rugged, six-point drive train support
Machined aircraft aluminum spool
Cut proof Titanium Nitrided stainless steel line guide

Hard anodized to resist corrosion

[b]Schemat multiplikatora:[/b] [url=http://jerkbait.pl/uploads/65409b7c8d8dbbd087b345fb02cd01fb.pdf]SCHEMAT MULTIPLIKATORA[/url]

[center][b]Zdjęcia multiplikatora[/b][/center]
[center]Załączona grafika: 253.jpg Załączona grafika: 253_2.jpg [/center]


[url=http://jerkbait.pl/page/index.php/multiplikatory.html/_/daiwa-td-luna-253l-r112]Kliknij tutaj by zobaczyć artykuł wpis[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam i bardzo polecam :)
Gdy zacząłem łowić jerkami o gramaturze 30-70gram przesiadłem się na Lunę i długo już tak pozostanie :)

Pozdrawiam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwie młodsze siostry - 203L i w sumie niewiele się różniącą Millionaire CV-Z 253LA. Z tej ostatniej (o przeznaczeniu sumowym) usunąłem wodzik po tym, jak kolega na wiślanym zaczepie zmiażdżył sobie nim palec i ścięło zębatkę napędu wałka. Zrobiła się bezpieczna i nadal jest praktyczna.

 

Żeby w pełni docenić te kołowrotki trzeba zobaczyć, jaka jest konstrukcja ramy, jej grubość i precyzja frezowania. Sztywności można się tylko domyślać. Trzeba zobaczyć, jak wygląda łożyskowanie i z czego są zrobione poszczególne elementy. Tam gdzie konkurencja ma plastik, w Lunie jest stal. Tam gdzie w innych kręciołkach zębatka przekładni lata podparta tylko osią szpuli i mechanizmem wysprzęglającym, w Lunie jest łożysko. Konkurencja ma ramę z wielu elementów, w Lunie jest frezowana z aluminiowego bloku. Mechanizm urzekająco prosty, nawet jak na multiplikator. i nawet nie trzeba oversized gear, którą szpanują nowsze modele. Jednym minusem jest znaczna waga, ale coś za coś. Według mnie to jeden z najtrwalszych kołowrotków w tej cenie. Był. No właśnie, był.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest Krzysztofie. Jest. Bo Luna jest forever :) To wspaniała maszyna, która jakimś dziwnym sposobem maskuje swoje znaczne: rozmiary i masę. A czyni to nad wyraz skutecznie, bo po całym dniu machania jerkami ani myślę o powrocie do niemal dwukrotnie lżejszego i niższego STXa. Jakby cudów było mało, moja 253ka rzuca lepiej bardzo lekkimi wabiami niż wspomniane Revo (linka i kij te same, zmieniał się tylko multik).

Łowię nią od niedawna, zbyt wcześnie więc na głębszą analizę. Na chwilę obecną jest zachwyt i radość posiadania. Piękne wykonanie, świadomość tego kapitalnego spasowania, wodzik pracujący w czasie oddawania linki, tj walki z rybą, najlepsza kontrola hamulca rzutowego, jaką widziałem i niczym niezachwiana moc zwijania. To wszystko sprawia, że Luna nie ma się czego wstydzić przy znacznie droższej konkurencji. Ba, z mojego doświadczenia wynika, że jest wręcz odwrotnie.

Na chwilę obecną jako wadę (jakieś być muszą ;) ) zaliczyłbym brak łożysk w uchwytach korbki (wkrótce zrobię upgrade w tym zakresie) i czysto subiektywne niedopasowanie samej korby i gwiazdy hamulca walki do bajecznego korpusu.

Btw. Najnowsza CC ma sprzęgło, które chroni palce przed wodzikiem. Zabawne, bo zanim obejrzałem materiał promocyjny, do glowy by mi nie przyszło, aby pchać tam paluchy. Widać życie jest na tyle bogate, że taki gigant, jak Shimano zauważył problem :D

Dla ożywienia tematu, kilka fotek jego bohaterki:

20141004_081830-1_zpskuke3ns7.jpg

20141004_081033_zps2ecgdoxc.jpg

20141004_065841_zps5rgcny25.jpg

20141011_175102_zpsugqoyyjy.jpg

20140920_131729_zps6irow0jh.jpg

;) Edited by Dienekes

Share this post


Link to post
Share on other sites

równiez jestem szczęśliwym posiadaczem 253L, ale czy próbowaliście dopsowac do niej jakiegos powerhandla? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...