Jump to content
jerkbait.pl - spinning, baitcasting, flyfishing
Guest Horn

Horn 440 Sport - ogólnie

Recommended Posts

Oprócz tego, że widać jak pływa to nic więcej nie wiadomo. Strona internetowa nie odpala się. Chciałbym "szerzej" zerknąć na pokład, jakie rozwiązania dla wędkarzy itp. bo to, że łódka dobrze pływa to nie wszystko, przynajmniej dla wędkarza. Jak ze stabilnością?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

Witam, już odpowiadam  ;)

Ciekawe jakie ta łódka ma dno???? Można prosić o fotkę?

Jak na 4,4 metra i masę (no właśnie jaką ma masę) Przyzwoicie pływa w ślizgu.

Dno jest typowo dnem ślizgowym z bardzo dużą jak na jeziora V-ką ( więcej szczegółów zdradzę podczas oficjalnej premiery łodzi. Jest to całkowita nowość nie wykonana na żadnym istniejącym rozwiązaniu. Oczywiście jest już w sprzedaży i nawet ten niebieski egzemplarz pokazowy z silnikiem).

1c13.jpg

5ab1.jpg

 

Dzięki temu łódź rewelacyjnie wybiera fale jak i też zastosowałem nietypowy kąt redanów( sprawa jest o tyle delikatna, że wystarczy 1stopień i łódź już inaczej popłynie  ;) ) umożliwiając łatwe wejście w ślizg nawet na silniku 9.8 KM.

mfxk.jpg

 

Masa własna pustej jednostki bez silnika wynosi dokładnie 215 kg ważone na specjalistycznej wadze.

Oprócz tego, że widać jak pływa to nic więcej nie wiadomo. Strona internetowa nie odpala się. Chciałbym "szerzej" zerknąć na pokład, jakie rozwiązania dla wędkarzy itp. bo to, że łódka dobrze pływa to nie wszystko, przynajmniej dla wędkarza. Jak ze stabilnością?

 

Tak, wybaczcie mi jescze tą stronę. Mam tam włączone przekierowanie do filmiku z namiarami do mnie. Trochę to za długo trwa ale tworzymy stronę z konfiguratorem jak i też w dalszym stopniu zbieramy do niej materiały.

Co do rozwiązań dla wędkarzy. Tak naprawdę każdy z nas ma swoje indywidualne podejście do tego tematu i nie da się każdemu dogodzić. W związku z tym postawiłem na bardzo solidną bazę z bardzo przestrzennym wnętrzem i z rozbudową indywidualną pod danego klienta.

3ari.jpg

Posiadam 2 olbrzymie bakisty, miejsce na dobudowę wanny dla żywych ryb, miejsce na silnik dziobowy, rufowy... itd itp...

Ogólnie bardzo dużo przestrzeni

ahb1.jpg

 

Stabilność jest bardzo szerokim pojęciem. Może być stabilność poprzeczna, stabilność podłużna jak i stabilność kierunkowa. Wszystkie te własności statyczne jak i dynamiczne nazywamy właściwościami nautycznymi. Tutaj chcę bardzo mocno podkreślić iż ze wszystkich znanych mi konstrukcji tej klasy z którymi miałem styczność ( dużo ich było) ta konstrukcja jest zdecydowanie najlepsza. Chcę też podkreślić iż jako nieliczny nie stosuję pianek w dnie będących materiałami wypornościowymi( inne rozwiązanie usztywniające) tylko mam umieszczone elementy wypornościowe "wysoko" uniemożliwiając w ten sposób przewrócenie się łodzi po nabraniu wody.

 

jz6v.jpg

 

 

No i na koniec zapraszam na pływanie testowe do Augustowa  ;)  dopóki mam jeszcze ten egzemplarz. Ale buduję już kolejny i zdradzę, że będzie pod silnikiem tohatsu 30KM oraz w ciekawej kolorystyce jak np. między innymi takiej  ;)

ufq2.jpg

Pozdrawiam - Jacek

Edited by Horn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nurtuje mnie sprawa z tym nietypowym kątem redanów. Jak zapewne wiesz, kadłub łodzi to zawsze kompromis. Tak więc kosztem czego uzyskałeś te wspaniałe własności ślizgowe? Stateczności podłużnej, kierunkowej? Co z pracą na fali? Bo na małym jeziorku fala może nie mieć znaczenia ale na dużym, typu Mamry czy Śniardwy już tak. Że o morskich pływaniach przybrzeżnych nie wspomnę. Cudów nie ma jak wiemy ( choć niektórzy twierdzą inaczej ) i gdyby pomysł z redanami był taki wspaniały, już dawno ktoś by to zastosował. Ktoś większy, dysponujący sztabem aero ( hydro ) dynamików i ośrodkiem badawczym. Chyba że masz takie możliwości albo faktycznie odkryłeś coś nowego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

a coś mniejszego w rozmiarze 360 będzie?

 

:D  :)  NIE  ;)

Nurtuje mnie sprawa z tym nietypowym kątem redanów. Jak zapewne wiesz, kadłub łodzi to zawsze kompromis. Tak więc kosztem czego uzyskałeś te wspaniałe własności ślizgowe? Stateczności podłużnej, kierunkowej? Co z pracą na fali? Bo na małym jeziorku fala może nie mieć znaczenia ale na dużym, typu Mamry czy Śniardwy już tak. Że o morskich pływaniach przybrzeżnych nie wspomnę. Cudów nie ma jak wiemy ( choć niektórzy twierdzą inaczej ) i gdyby pomysł z redanami był taki wspaniały, już dawno ktoś by to zastosował. Ktoś większy, dysponujący sztabem aero ( hydro ) dynamików i ośrodkiem badawczym. Chyba że masz takie możliwości albo faktycznie odkryłeś coś nowego :)

Na targach pływałem Hornem już po Kisajnie, Dragin, Mamry, Niegocin oraz po zatoce. Wszystko na falach i każdy miał banana na twarzy :D  ;)

Oczywiście, że tak wspaniałe osiągi są kosztem czegoś, a dokładniej kosztem zasobności portfela klientów którzy kupują tą łódkę - płacisz masz ;)

Wszelkie inne wątpliwości może rozwiać tylko pływanie testowe na które zapraszam  :)

Edited by Horn

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D  :)  NIE  ;)

Na targach pływałem Hornem już po Kisajnie, Dragin, Mamry, Niegocin oraz po zatoce. Wszystko na falach i każdy miał banana na twarzy :D  ;)

Oczywiście, że tak wspaniałe osiągi są kosztem czegoś, a dokładniej kosztem zasobności portfela klientów którzy kupują tą łódkę - płacisz masz ;)

Wszelkie inne wątpliwości może rozwiać tylko pływanie testowe na które zapraszam   :)

Nie odpowiadaj wcale jak nie chcesz, nie możesz, względnie nie umiesz odpowiedzieć, ale nie odpowiadaj głupio. Banan i zasobność portfela niczego w kwestii epokowego odkrycia super redanów nie wyjaśniają.

Wystarczyło powiedzieć że łódka jest fajna, szybka i zapraszasz chętnych na testy żeby sami zobaczyli, a nie oplatać farmazony.

Poza tym łódka naprawdę wygląda fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

Nie odpowiadaj wcale jak nie chcesz, nie możesz, względnie nie umiesz odpowiedzieć, ale nie odpowiadaj głupio. Banan i zasobność portfela niczego w kwestii epokowego odkrycia super redanów nie wyjaśniają.

Wystarczyło powiedzieć że łódka jest fajna, szybka i zapraszasz chętnych na testy żeby sami zobaczyli, a nie oplatać farmazony.

Poza tym łódka naprawdę wygląda fajnie.

 

Dokładnie to wszystko napisałem w 4-tym poście  :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toż mnie nie chodzi o to co napisałeś w którymś tam poście, tylko o marketing w rodzaju proszku do prania z inteligentnymi molekułami.

Dobra, wystarczy.

Fajna nawet ta twoja łódka. Szkoda że niedawno kupiłem już pływadło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

Toż mnie nie chodzi o to co napisałeś w którymś tam poście, tylko o marketing w rodzaju proszku do prania z inteligentnymi molekułami.

Dobra, wystarczy.

Fajna nawet ta twoja łódka. Szkoda że niedawno kupiłem już pływadło :)

Dzięki za komplement  :) 

A profesjonalny marketing celowo zostawiam swojemu przyszłemu ale już nie długo dealerowi ( czego sobie i klientom życzę bo to zasobni profesjonaliści). ;)  

Tutaj taki nieprofesjonalny filmik z płynięcia z pełną prędkością na średnio dużej fali - kręcone z telefonu w zmarżniętych dłoniach, dlatego tak trzęsie obrazem  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ilX6b-NwzrI&feature=youtu.be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

POZDRAWIAM  ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=2kry2fyEsZA&feature=youtu.be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

UPDATE

 

Przykład na to jak wygląda konkretny klient na nową łódź, dla takich to aż się chce pracować ;)  :rolleyes:

 

http://www.youtube.com/watch?v=GB5xfnPod4c&feature=youtu.be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

Panowie, nudząc się dzisiaj pobawiłem się trochę w liczenie różnic prędkości jakie uzyskam na różnych mocach silników w Hornie 440

Więc różnica prędkości maksymalnej w 1 osobę na pokładzie bez gratów pomiędzy silnikiem 50KM, a 30KM wynosi około 4 km/h  (!)

Natomiast przy pełnym załadunku róznica prędkości między 50KM, a 30 KM wyniesie około 20 km/h (!)

 

 

Możecie teraz sobie odpowiedziec na pytanie czy warto stosowac duże silniki do łodzi takich wielkości?... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, nudząc się dzisiaj pobawiłem się trochę w liczenie różnic prędkości jakie uzyskam na różnych mocach silników w Hornie 440
Więc różnica prędkości maksymalnej w 1 osobę na pokładzie bez gratów pomiędzy silnikiem 50KM, a 30KM wynosi około 4 km/h  (!)
Natomiast przy pełnym załadunku róznica prędkości między 50KM, a 30 KM wyniesie około 20 km/h (!)
 
 
Możecie teraz sobie odpowiedziec na pytanie czy warto stosowac duże silniki do łodzi takich wielkości?... :rolleyes:


a co ma moc do prędkości jeżeli nie wspominasz nic (zupełnie) o śrubach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na romanie miałem zamontowane trzy silniki 15 4-t, 30 2-t i obecnie 50 2-t i wiesz co Horn....nie opowiadaj bzdur. Różnica jest przede wszystkim taka, że na 30 nie mogłem wejść w ślizg we trzech chłopa + cały majdan wędkarski. Nie chciało mi się kombinować ze śrubą bo od razu postanowiłem założyć większy silnik. Teraz nie ma znaczenia czy na pokładzie są dwie osoby czy pięć, łódka płynie w ślizgu, poza tym we trzy osoby płynę komfortowo w ślizgu już przy 3800/min z prędkością około 36 km/h, co jest dobre dla silnika bo nie dostaje mocno w dupe i mam mniejsze zużycie paliwa nawet w stosunku do mniejszego silnika (powiedzmy 30hp ), który przy takim obciążeniu musiałby "iść" pełną manetką. 
Dla porównania podam osiągi na w/w silnikach:
1. 15 4-t solo 30-33 km/h, we dwójkę brak ślizgu 22 km?h
2. 30 2-t solo lekko ponad 40 km/h, we dwójkę 35 km?h, we trójkę brak ślizgu 17km/h
3. 50 2-t solo 59 km/h (na starej śrubie chyba 11 5/8 X 13, 5500/min), we dwójkę 62 km/h (na nowej śrubie 10 3/8 X 13, obroty troszkę przekręcone 5800/min), we trójkę + cały majdan 53 km/h 5500/min
Odpowiadam na twoje pytanie: Warto ze względu na mniejsze zużycie paliwa w stosunku do osiągów, mniejsze zużycie silnika (jest mu lżej), warto ze względu na wyższe prędkości (frajda, szczególnie latem), tym samym szybsze przemieszczanie się po łowisku. Silnik 30 hp czy 50 hp i tak wiszą na pawęży "na stałe" i nie ściąga się ich za każdym razem po pływaniu, różnica w wadze np Yamahy, która twoim zdaniem jest gorsza od chińczyka  :lol:  :lol: jest na prawdę niska 30hp=98kg, 50hp=114kg. 
No chyba, że Twoja łódka jest wyścigowa, to pewnie i wiosła wystarczą  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

a co ma moc do prędkości jeżeli nie wspominasz nic (zupełnie) o śrubach?

 

Bardzo dobre pytanie, jak i takie które mogą paść - jakie silniki, jakie przełożenia itd itp...

 

Moja odpowiedź: seryjne śruby o największym skoku dostępne do tych silników. Sytuacja by się zmieniła gdyby zastosować sportowe śruby, ale to uż jest tuning

Na romanie miałem zamontowane trzy silniki 15 4-t, 30 2-t i obecnie 50 2-t i wiesz co Horn....nie opowiadaj bzdur. Różnica jest przede wszystkim taka, że na 30 nie mogłem wejść w ślizg we trzech chłopa + cały majdan wędkarski. Nie chciało mi się kombinować ze śrubą bo od razu postanowiłem założyć większy silnik. Teraz nie ma znaczenia czy na pokładzie są dwie osoby czy pięć, łódka płynie w ślizgu, poza tym we trzy osoby płynę komfortowo w ślizgu już przy 3800/min z prędkością około 36 km/h, co jest dobre dla silnika bo nie dostaje mocno w dupe i mam mniejsze zużycie paliwa nawet w stosunku do mniejszego silnika (powiedzmy 30hp ), który przy takim obciążeniu musiałby "iść" pełną manetką. 
Dla porównania podam osiągi na w/w silnikach:
1. 15 4-t solo 30-33 km/h, we dwójkę brak ślizgu 22 km?h
2. 30 2-t solo lekko ponad 40 km/h, we dwójkę 35 km?h, we trójkę brak ślizgu 17km/h
3. 50 2-t solo 59 km/h (na starej śrubie chyba 11 5/8 X 13, 5500/min), we dwójkę 62 km/h (na nowej śrubie 10 3/8 X 13, obroty troszkę przekręcone 5800/min), we trójkę + cały majdan 53 km/h 5500/min
Odpowiadam na twoje pytanie: Warto ze względu na mniejsze zużycie paliwa w stosunku do osiągów, mniejsze zużycie silnika (jest mu lżej), warto ze względu na wyższe prędkości (frajda, szczególnie latem), tym samym szybsze przemieszczanie się po łowisku. Silnik 30 hp czy 50 hp i tak wiszą na pawęży "na stałe" i nie ściąga się ich za każdym razem po pływaniu, różnica w wadze np Yamahy, która twoim zdaniem jest gorsza od chińczyka  :lol:  :lol: jest na prawdę niska 30hp=98kg, 50hp=114kg. 
No chyba, że Twoja łódka jest wyścigowa, to pewnie i wiosła wystarczą  ;)

 

Masz naprawę bardzo ciekawy przypadek( ja na 20KM we 2 dorosłe solidne osoby płynę ponad 43km/h) ;) . Gdybyś był bliżej to z całą pewnością bym chciał z Tobą się przepłynąć - jeżeli byś mnie zaprosił :)

A co do chinola to odgryzłeś się za ....  :D  ale nie o tym tutaj dyskutować, jak coś to do drugiego tematu o chinolach przedź ;)

 

 

Wczoraj z forumowiczem na łodzi 4,3 metra ( 2 ciężkie osoby) na silniku chinolu 15KM z za krótką stopą do tej łodzi osiągneliśmy 30 km/h - więc widzisz coś na rzeczy?   ;)  Może on potwierdzić bo sam mierzył . 

Edited by Horn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Horn, zapodaj filmik gdzie na łodzi 440cm i silniku 20KM ( 2T,4T?) w dwie osoby płyniesz 43km/h. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam pomimo dużych odległości :) . Na prawdę jest mi ciężko uwierzyć w osiągi twojej łódki, która jest sporo cięższa i większa od river foxa 390, który z kolei na takim samym silniku jak twój płynie 43 km/h przy odpowiednich obrotach w jedną osobę, we dwie już 37 km/h. Posłużyłem się tu przykładem Kolegi @nrt80, z którym miałem przyjemność wymienić kilka zdań, który też jako jedyny pochwalił się rzeczywistymi pomiarami, w wolnej chwili i ja postaram się coś wrzucić. Więc żeby rozwiać wątpliwości wstaw po prostu filmik, który pokaże nam, że twoja łódka jest na prawdę taka szybka jak mówisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horn, zapodaj filmik gdzie na łodzi 440cm i silniku 20KM ( 2T,4T?) w dwie osoby płyniesz 43km/h. Dzięki.

Mnie ciekawi jeszcze ile waży łajba z klamotami i sternikiem -wsio razem .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Horn

Horn, zapodaj filmik gdzie na łodzi 440cm i silniku 20KM ( 2T,4T?) w dwie osoby płyniesz 43km/h. Dzięki.

Nie mam tego na filmie z gps-u - niestety mój błąd bo wiem, że przez to jestem narażony na krytykę... To było mierzone z człowiekiem mającym solara 4,3 z yamahą F20 bo też nie dowierzał. Być może jest on nawet forumowiczem i jeżeli to czyta to prosze o potwierdzenie.

Na chwilę obeną mogę pokazać tylko to ( 2 dorosłe osoby i 2-jka dzieci)

http://www.youtube.com/watch?v=nriZOq4aHAo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...