Dienekes 1,001 Report post Posted July 17, 2013 (edited) A myślałem, że FM już mnie niczym nie zdziwi. A tu proszę, sklep obraził się na klienta, który zrobił przelew, po czym odmówił sprzedaży towaru. Muahahaha... ha :ph34r: Edited July 17, 2013 by Dienekes Share this post Link to post Share on other sites
Dagon 3,917 Report post Posted July 17, 2013 Ten ban w FM kiepsko wróży na polubowne załatwienie sprawy. Dość wyraźnie pokazuje politykę firmy w podejściu do klienta a ta raczej zapowiada Kubie wojenkę do końca. Share this post Link to post Share on other sites
blackabyss 413 Report post Posted July 17, 2013 (edited) Widocznie FM ma za duzo klientow, bo innego tlumaczenia nie widze ;] Ja mialem raz tez taaka sytulacje, ze po wplacie czekalem ponad tydzien na upragniona przesylke. A ze tez nerwowy bywam, to napisalem, ze jesli paczka nie dojdzie w przeciagu 24h to calosc odsylam. Nie wiem jak to sie stalo, ale w nastepny dzien mialem co chcialem ;> Nie robie juz tam jakos od 2 lat zakupow, bo maja tam niezla kolomyje. Poza tym jak ktos zauwazyl wyzej, ceny obecnie na wiekszosc produktow nie sa male. A sam system punktowania byl dobry, ale 10 lat temu jak jeszcze ktos mial idealy w glowie. Przesylki tez znaczaco wzrosly, a kwas z reklamacja juz tez przerabialem i szkoda czasu i zdrowia. Edited July 17, 2013 by blackabyss Share this post Link to post Share on other sites
Dagon 3,917 Report post Posted July 17, 2013 Ten ban to niby taka kara dla niesfornego klienta, próba dyscyplinowania, czy zwykła złośliwość? Nie potrafię tego pojąć w kontekście sklepu, który chce zarabiać, chyba, że liczą na rozgłos w stylu "nieważne jak się mówi, byle się mówiło" wtedy faktycznie, cel osiągnięty. Z drugiej strony ban w sklepie wędkarskim to nie problem dzisiaj, na całe szczęście nie są jedyni w sieci, dostać bana w ogólnokrajowej sieci ToiToi, to jest katastrofa, ale w FM? ;) Share this post Link to post Share on other sites
pitt 3,148 Report post Posted July 17, 2013 @chub norris ta historia to sie na material dla bareji nadaje :P :D :lol: ^_^ http://youtu.be/q9ut3jdWBVc Share this post Link to post Share on other sites
Kuba Standera 2,705 Report post Posted July 17, 2013 Filmik trafnie wstawiony :D :D Share this post Link to post Share on other sites
Tomek.M 5,665 Report post Posted July 17, 2013 Filmik trafnie wstawiony :D :D Właśnie o tym pisałem ;) Share this post Link to post Share on other sites
Raffaello 1,498 Report post Posted July 17, 2013 Witam.A ja robię zakupy FM od 2008R i NIGDY!(SERIO)żadnej wpady z ich strony nie było!.Raz mi tylko wobler w innej kolorystyce przysłali! Towar zawsze zamawiam za pobraniem i raczej długo na niego nie czekam!. Reklamacje jak do tej pory miałem dwie i zostały pozytywnie rozpatrzone dość szybko!(połamane dwa kije-nie tanie!jeden ewidentnie z mojej winy! nadepnięty). Mało tego od maja 2013 prowadzę sklep wędkarski stacjonarny i też u nich robię zakupy hurtowe! Ceny mają jak dla mnie bardzo dobre!jeździłem po towar do Łodzi na giełdę oraz do hurtowni pod Warszawą (Bliżne Jasińskiego,Łomianki)-CENY TE SAME MAJĄ a niektóre produkty nawet taniej . Może jestem jakimś szczęśliwcem ale jak na razie do tej pory zero problemów! a nie licząc zakupów hurtowych kilkanaście tysięcy u Nich zostawiłem przez te 5lat i nieprzyjemności nie miałem :) . A koledze Kubie(jeśli tak mogę napisać) polecam z czystym sumieniem śpiochy Rapali X-Protect Chest Waders teraz trzeci sezon w nich latam po krzaczorach i nawet jednej kropli wody nie przepuściły! :rolleyes: i też kupione w FM!!!!. Pozdrawiam. Share this post Link to post Share on other sites
krzychun 988 Report post Posted July 17, 2013 [...] Będzie upuścik dla sklepu ;) Share this post Link to post Share on other sites
Miro 85 1,244 Report post Posted July 17, 2013 A ja mam jutro jechać do FM Katowice,hmm kolega planuje zakupy za ok 2k i mam mu doradzić... niewiem czy mu nie odradzić.. Podam przykład z solonu wedkarskiego z mojej wioski: Miałem wklejke okoniowa(ok200zł), która pewnego razu przytrzasłem drzwiami z auta,gwarancja jakoś niedawno minęła. Bedac w sklepie( a bywam często i zostawiam tez nie mało) zagadałem o naprawe.. Pan własciciel poprosił abym przyniosł kij i coś wymysli Jakież było moje zdziwienie jak dostałem nowy kij, (sprzedawca wiedział ze przytrzasłem go drzwiami) Poprosił tylko o kase za wysyłki firmy kurierskie(35zł) Czyli jak sie chce to sie wszystko da zalatwić, a Pan Czesio poprostu głeboko ma klienta i tyle, przecierz codzien przyjedzie chorda ludzi po robactwo i zanety i kasa bedzie sie zgadzać.. Tak ja to widze Osobiscie mysle ze FM( cała firma) Pana Czesia przynosi dzienie lekko ze 100k utargu,a robić sobie "reklame" za 1k Słaby PR Share this post Link to post Share on other sites
samwieszkto 288 Report post Posted July 17, 2013 (edited) Z drugiej strony , na "chłodno" oceniając całą sytuację , trzeba sobie zadać pytanie : O co k...a chodzi ? Co się takiego stało z przyzwoitym bądź co bądź sklepem że nagle , w krótkim okresie czasu tak zszedł na psy w dziedzinie PR. Może jest tak jak piszecie - sklep urósł tak bardzo że szefostwu optyka przestawiła się z szczegółów na ogół i zatracają poczucie rzeczywistości . Może pochopnie podjęli zobowiązania których realizacja , teraz ich przerasta. Tego nie wiemy. Nic z tych rzeczy nie usprawiedliwia oczywiście aroganckiego traktowania klientów ( a w szczególności naszego ulubionego, moderatora honoris causa - Kuby ) i lawirowania na granicy prawa ( handlowego ) . Ale myślę sobie też że ta arogancja i nonszalancja może wynikać ze złych ( notorycznie przerabianych ) doświadczeń z klientami. Nie trudno sobie wyobrazić ile razy próbowano im wcisnąć ciemnotę w sposób do złudzenia podobny do przypadku Kuby. Przecież to fantastyczny pomysł - kupić sobie nowego sprzęta i korzystając z gwarancji wymienić stary na jeszcze jeden nowy ( niech leży w zapasie , albo można pylnąć na jakimś forum - niech wydatek się zwróci ) . Domyślam się że ofiarą takich numerów padały wszystkie sklepy ; zauważyłem np. kupując gacie u Sikory że w sklepie opisali je mazakiem permanentnym na wewnętrznej stronie, tak ,żeby nie pomylić ich z innym egzemplarzem. Stąd wnoszę że też mieli takie przypadki. Zapewne nikt z naszego forum i z FORSa czy Multiplikatora nie wymyśliłby nic podobnego ( he he he ) ale w naszym kraju ryby łowi ze dwa miliony ludzi , ile z nich to chamy i cwaniaki - sami wiecie. W każdym razie chłopaki - kij ma zawsze dwa końce. Edited July 17, 2013 by samwieszkto Share this post Link to post Share on other sites
Andrzej Stanek 3,325 Report post Posted July 17, 2013 Witam.A ja robię zakupy FM od 2008R i NIGDY!(SERIO)żadnej wpady z ich strony nie było!.Raz mi tylko wobler w innej kolorystyce przysłali! Towar zawsze zamawiam za pobraniem i raczej długo na niego nie czekam!. Reklamacje jak do tej pory miałem dwie i zostały pozytywnie rozpatrzone dość szybko!(połamane dwa kije-nie tanie!jeden ewidentnie z mojej winy! nadepnięty). Mało tego od maja 2013 prowadzę sklep wędkarski stacjonarny i też u nich robię zakupy hurtowe! Ceny mają jak dla mnie bardzo dobre!jeździłem po towar do Łodzi na giełdę oraz do hurtowni pod Warszawą (Bliżne Jasińskiego,Łomianki)-CENY TE SAME MAJĄ a niektóre produkty nawet taniej . Może jestem jakimś szczęśliwcem ale jak na razie do tej pory zero problemów! a nie licząc zakupów hurtowych kilkanaście tysięcy u Nich zostawiłem przez te 5lat i nieprzyjemności nie miałem :) . A koledze Kubie(jeśli tak mogę napisać) polecam z czystym sumieniem śpiochy Rapali X-Protect Chest Waders teraz trzeci sezon w nich latam po krzaczorach i nawet jednej kropli wody nie przepuściły! :rolleyes: i też kupione w FM!!!!. Pozdrawiam. Szanowny Kolego, na dziale muszkarskim w FM mają dobrą wazelinę i to w promocji!!! Wybacz nie mogłem się oprzeć... Share this post Link to post Share on other sites
Kuba Standera 2,705 Report post Posted July 17, 2013 SWK - niestety, ale to nie jest moim zdaniem usprawiedliwienie dla takich akcji. Jest to pewnego rodzaju ryzyko zawodowe i jak kogoś to przerasta, to przecież przymusu zajmowania się tym nie ma. Problem jest i jak widać nie tylko ja mam bardzo negatywne, wręcz momentami o jakiś pojechany film komediowy zahaczające doświadczenia. Share this post Link to post Share on other sites
robert.bednarczyk 2,115 Report post Posted July 17, 2013 Będzie upuścik dla sklepu ;) Krzysztof - dlaczego tak piszesz ? Kolega Rafał ( sw.RP) po prostu wyraził odmienny głos w dyskusji, pozytywny dla FM i tyle. Opisana w wątku procedura reklamacji Kuby bardzo mi się nie podoba, a zwłaszcza zacytowana korespondencja właściciela. Szokujący jest także, opisany później, "ban" dla klienta, niemniej jednak chyba nie chodzi to o to bo organizować krucjatę przeciwko FM, a zebrać opinie za i przeciw, które pozwolą nam, jak potencjalnym klientom, wyciągnąć wnioski na przyszłość. Wierzę w to co pisze Kuba, a z drugiej strony nie mam powodu podejrzewać, że Kolega Rafał wciska kit z jakichś koniunkturalnych względów. Może załoga FM też wyciągnie z tej dyskusji jakieś konstruktywne wnioski na przyszłość, bo nie sądzę by taki temat na forum był im obojętny. Pozdrawiam. Robert. Share this post Link to post Share on other sites
robert.bednarczyk 2,115 Report post Posted July 17, 2013 Szanowny Kolego, na dziale muszkarskim w FM mają dobrą wazelinę i to w promocji!!! Wybacz nie mogłem się oprzeć... Przegięcie na maksa. Nawet jeśli pierwszy impuls skłonił Cię do napisania takiego postu trzeba było najpierw policzyć do 10. Robert. Share this post Link to post Share on other sites
Dienekes 1,001 Report post Posted July 17, 2013 Każdy sklep jest cacy tak długo, jak sprzedany towar nie okaże się trefny*. Dopiero od tego momentu można oceniać, kto i jak traktuje klienta. Dopiero tu pojawiają się różnice. Chociaż nie, FM jest wyjątkiem. Już na starcie dostałem uszkodzony towar, więc do oceny mogłem przystąpić od razu. Rzecz jasna, wadliwy towar pofrunął wnet do nadawcy, który zwrócił mi pieniądze, co nie zmienia faktu, że miałem do czynienia albo z partaczami, albo cwaniakami, liczącymi na gapiostwo konsumenta. * - albo nie da bana :lol: :lol: :lol: Share this post Link to post Share on other sites
Andrzej Stanek 3,325 Report post Posted July 17, 2013 Przegięcie na maksa. Nawet jeśli pierwszy impuls skłonił Cię do napisania takiego postu trzeba było najpierw policzyć do 10. Robert. Liczyłem do STU, impuls był silniejszy. Sklepy znam dosyć dobrze, kupowałem u nich od roku 2003 (Tychy, Sosnowiec, Katowice). Tekst forumowicza @sw.RP to czysty marketing. Nijak ma się to z realiami. Chyba, że jest jeszcze inny FM. Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
blackabyss 413 Report post Posted July 17, 2013 Mnie w tym watku porusza wlasnie te prostactwo i wiesniactwo, ktore wylewa sie z wypowiedzi wlasciciela FM. Kazdemu z nas zdazaja sie wpadki, gorsze dni itd. Ale ludzie ktorzy na codzien piastuja wysokie stanowiska ( a wlasciciel FM to jednak nie wlasciciel warzywniaka) powinni charakteryzowac sie wieksza kultura, niz sprzedawca na targu. A odnosze wrazenie, ze menele pod sklepem maja wiecej szacunku i kultury do drugiego czlowieka.. A juz zupelnie ponizej krytyki jest dawanie bana osobie, ktora upomina sie o swoje ( bo w chwili zakupu-zaplaty towar byl juz prawnie kolegi chub norris) W dupach z dobrobytu i pazernosci sie poprzewracalo i tyle. Share this post Link to post Share on other sites
Sylwek1981 423 Report post Posted July 17, 2013 Tak sobie przeczytałem cały ten wątek od początku i dochodzę do wniosku, że te śpiochy Kuby będą FM strasznie drogo kosztować :lol: Chyba raz u nich kupowałem i to dosyć dawno, ale na pewno już do tego sklepu nie zajrzę. Myślę, że wielu użytkowników jerkbaita zrobi podobnie, bo przy okazji problemów Kuby ujawniło się sporo innych, podobnych sytuacji pokazujących jak ta firma traktuje klientów reklamujących wadliwe towary. A gdyby postąpili uczciwie jak na solidną firmę przystało, to mieliby z tego spore korzyści w postaci darmowej reklamy...no za cenę jednych gatek :lol: :lol: :lol: Ktoś tam u nich chyba kiepsko liczy... Share this post Link to post Share on other sites
robert.bednarczyk 2,115 Report post Posted July 17, 2013 Liczyłem do STU, impuls był silniejszy. Sklepy znam dosyć dobrze, kupowałem u nich od roku 2003 (Tychy, Sosnowiec, Katowice). Tekst forumowicza @sw.RP to czysty marketing. Nijak ma się to z realiami. Chyba, że jest jeszcze inny FM. Pozdrawiam Andrzej - z faktami, popartymi Twoimi doświadczeniami nie mam podstaw polemizować. Ta "wazelina" mi nie spasowała, bo pewnie tak ja jak i Ty Kolegi Rafała (sw.RP) nie znamy. Jeśli o mnie chodzi, to tak jak pisałem wyżej, przy okazji jedynej transakcji w FM byłem obsłużony bardzo sympatycznie i sprawnie. Podtrzymuję jednak pogląd, że to co w tym wątku przeczytałem wzbudziło sporo obaw o jakość obsługi klienta w FM. Pozdrawiam. Robert. Share this post Link to post Share on other sites
samwieszkto 288 Report post Posted July 17, 2013 Oczywiście Kuba że masz rację . To jak zostałeś potraktowany to jest jakiś ewenement na skalę europejską. W każdym gównianym hipermarkecie funkcjonują procedury które pozwalają poczuć się szanowanym klientem. ( parę dni temu zwróciłem dwa kilogramy jabłek kupione dzień wcześniej bo stwierdziłem że są nieświeże ; mimo że nie miałem nawet paragonu dostałem zwrot kasy z uśmiechem na twarzy ) To jest ogólnie przyjęty już teraz standart . Żeby to zrozumieć nie trzeba mieć wielu fakultetów tylko głowę na karku. Myślę że FM przeżywa chwilowy zanik instynktu samozachowawczego. Coś tam się dzieje złego . Wspominałem już że zlikwidowali upusty cenowe , ubożeje asortyment , niektórych rzeczy będących w stałej ofercie notorycznie brak. Pracownicy zblazowani itd itd. Do tego jeszcze te głupie przypadki opisywane w tym wątku..... Sklep zapada się w sobie ; szkoda bo to dobry sklep , cały czas lubię tam robić zakupy........ Jednak czasy są ciężkie . Sam też prowadzę firmę ( usługową ) i odczuwam to na własnej skórze ; trzeba dużo samozaparcia żeby utrzymać poziom - ciosy spadają z każdej strony. Mam nadzieję że od jutra w FishingMarcie wszystko się zmieni na lepsze i będzie OK. Czasem taki kibel zimnej wody na głowę potrafi sprawić cuda. Share this post Link to post Share on other sites
Tomek TJ 678 Report post Posted July 17, 2013 Jak tak dalej pójdzie to p. Cz skończy tam gdzie zaczynał ;) czyli w FSM--ie (dzisiejszy Fiat ) a z tego co wiem są akurat przyjęcia do roboty. Share this post Link to post Share on other sites
tibhar 757 Report post Posted July 17, 2013 (edited) Dzisiaj poszedłem kupic spiochy oddych. do decatlonu. Wałkowałem temat do bólu.. czyli : co by sie stało jakby niechcacy zaczeły przeciekac? Wymiana na nowe albo zwrot pieniązków - taka odpowiedz usłyszałem. Edited July 17, 2013 by thibar Share this post Link to post Share on other sites
byq44 19 Report post Posted July 17, 2013 (edited) Też miałem swoje przejscia z FM. Kupiliśmy z kolegą sprzętu za 1500zł między innymi wędeczke za 800zł. Kolega sie dopatrzył że na przelotce lakier popękany a paczka nieuszkodzona. Wysyłka odpadała bo tez mieszkam w Irl. Więc kolega dzwonił do nich wykasniać sprawe wysłał fotki uszkodzoniej wędki a oni odpowiedzieli że to nie wada i nie oddadzą kasy i tyle. No to kolega im powiedział co o nich myśli i zakonczył współprace. Jakież było moje zdziwienie jak pare dni pózniej okazuje sie że moje konto w sklepie usunięte, punkty oczywiście też a uzbierałem ich troche bo wydaliśmy z kumplem ponad 3000zł. No cóż taki sklep. CHWDF-M :) Edited July 17, 2013 by byq44 Share this post Link to post Share on other sites
francisco scaramanga 469 Report post Posted July 17, 2013 Aż ciśnie mi się na klawiaturę aby opisać sklep w niedalekim sąsiedztwie FM, w którym świder do lodu 150 mm Tonar był tańszy w porównaniu z FM o całe 89 zł, ale tego nie zrobię bo nie chcę nikogo promować. ;) Share this post Link to post Share on other sites