Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 Witam, koledzy taka o to sytuacja, zakupiłem dziś nowy monitor do komputera stacjonarnego,po powrocie do domu i rozpakowaniu zaniepokoiło mnie brak foli ochronej na boczkach i tyle monitora, następnie stopka na której stoi była wrzucona "luzem" i nie była niczym zabezpieczona,po dokładniejszych oględzinach dopatrzyłem się smugi na matrycy która nie schodzi, monitor nowy a wygląda jak używka,albo powystawowy,no i pytanie czy mam szansę go zwrócić i dostać nowy, prawidło zapakowany czy raczej nie ma opcji bo kupiłem go w sklepie stacjonarnym?. https://m.youtube.com/watch?v=KtiR1752lxI&t=141s na załączonym filmie widać jak monitor posiada wszystko to czego ja nie miałem, dodatkowo wrzucam zdjęcie tej smugi. Share this post Link to post Share on other sites
martek 248 Report post Posted November 25, 2018 A nie jest tak że masz 14 dni na zwrot,nawet bez podania przyczyny? Share this post Link to post Share on other sites
martek 248 Report post Posted November 25, 2018 A czy sklep stacjonarny czy inny to chyba bez znaczenia Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 14 dni jest jak kupisz towar przez internet Share this post Link to post Share on other sites
bartsiedlce 5,614 Report post Posted November 25, 2018 Zwrot bez podania przyczyny wyłącznie przy zakupie "na odległość", a nie w siedzibie przedsiębiorcy. W tym wypadku powinieneś złożyć reklamację. W takich sieciach zwykle nie ma problemu z wymianą. Miałem podobny kwiatek ze stacją pogodową, pojechałem następnego dnia do sklepu z paragonem, panna opisała na formularzu problem, ja podpisałem się, zrobiła oględziny, fotki i dała mi nową stację, od ręki Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 Zadzwonię jutro dopytam co i jak,bo w ich regulaminie znalazłem takie coś: https://www.mediaexpert.pl/s,najczesciej-zadawane-pytania Share this post Link to post Share on other sites
bartsiedlce 5,614 Report post Posted November 25, 2018 Nic strasznego tam nie widzę, standard. Nie dzwoń, spakuj jak było w oryginale, weź paragon i jedź złożyć reklamację. Nie oddajesz towaru pełnowartościowego, który chciałeś kupić, tylko niekompletny, uszkodzony i niewłaściwie zapakowany. Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 Tak zrobię, dzięki Bartku,jutro napiszę co udało mi się wywalczyć. Share this post Link to post Share on other sites
hvast87 445 Report post Posted November 25, 2018 Pracowałem na zwrotach w media expert. Co się tam odwala to szok. Każdy sprzęt nieodebrany lub odebrany, nie ważne przez kupującego wraca do magazynu w celu rozpakowania i sprawdzenia. Tak samo rzeczy z Avans i Electro których właścicielem jest również Terg. Dlatego znikają folie ze smartfonów na ekran, bo niby trzeba sprawdzić czy nie zarysowane. Tak jest z wszystkim. Pudełko idzie ze smartwatchami i smartfonami do foliowania i niby że nowe. :) Jak nie ma za wielu rys chyba że to Ajfon wraca się do ustawień fabrycznych jeśli kupujący oddał w ciągu 14 dni i wpisuje towar pełnowartościowy. Przyszły właściciel może nie zauważy a jak zauważy to może następny. Jeśli nie zejdzie to pójdzie najwyżej na outlet. Reklamuj Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 A czy nawet po rozpakowaniu i podłączeniu go w celu sprawdzenia czy działa nie będzie problemu? Share this post Link to post Share on other sites
bartsiedlce 5,614 Report post Posted November 25, 2018 Nie powinno być, jak mogłeś stwierdzić wadę bez rozpakowania i sprawdzenia działania? Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 Czy mogę zwrócić towar zakupiony w sklepie stacjonarnym? W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym, kupującemu nie przysługuje prawo zwrotu towaru pełnowartościowego. W naszej sieci zwrot towaru jest możliwy na podstawie indywidualnej decyzji managera salonu.Taki podpunkt jest w ich regulaminie. Share this post Link to post Share on other sites
bartsiedlce 5,614 Report post Posted November 25, 2018 Twój towar nie jest pełnowartościowy, nie zwracasz, reklamujesz. Wojtek, jak napisać jaśniej? Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 25, 2018 Bartku napisałeś wystarczająco jasno,poprostu zawsze kupowałem przez internet,a że dzisiaj mi padł monitor (tak myślałem,jednak to karta graficzna) to postanowiłem jechać i kupić coś na szybko,no i taki kwiatek mi się trafił,mam nadzieję że nie będzie problemu z wymianą. Share this post Link to post Share on other sites
SID 2,516 Report post Posted November 25, 2018 Zadzwoń jeszcze do biura konsumenta, by mieć podstawę prawną " artykuł, ustawa" . Powodzenia Share this post Link to post Share on other sites
krzysiek 2,715 Report post Posted November 26, 2018 Twój towar nie jest pełnowartościowy, nie zwracasz, reklamujesz. Wojtek, jak napisać jaśniej? Tylko mała uwaga: koniecznie reklamuj z tytułu niezgodności towaru z umową. Towar miał być nowy, jeżeli nie spełnia parametrów powinien zostać wymieniony. Możesz w reklamacji zażądać zwrotu pieniędzy, ale pozytywne rozpatrzenie tej opcji zależy od woli sklepu. Share this post Link to post Share on other sites
miramar69 4,069 Report post Posted November 26, 2018 POLSKIE PROMOCJE = KOT W WORKU ... Sprzedawane w pierwszej kolejności jest wszystko , to co zalega na półkach i powystawowe oraz ze zwrotów , napraw gwarancyjnych , wadliwe itd.... Dziwię się , że ludzie jeszcze wierzą w te "promocyjne" bajki .... NOoooo czasami uda się trafić jakąś "perełkę" ..... UDANYCH ZAKUPÓW !!! ;) :) Share this post Link to post Share on other sites
radek_u 334 Report post Posted November 26, 2018 Tylko mała uwaga: koniecznie reklamuj z tytułu niezgodności towaru z umową. Taka mała uwaga jak podpowiadasz. Mamy rok 2018, a nie 2014 :ph34r: Share this post Link to post Share on other sites
krzysiek 2,715 Report post Posted November 26, 2018 (edited) A czy w związku z brzmieniem Art. 5561 § 1 KC ma to jakieś znaczenie? Edited November 26, 2018 by krzysiek Share this post Link to post Share on other sites
radek_u 334 Report post Posted November 26, 2018 A czy w związku z brzmieniem Art. 5561 § 1 KC ma to jakieś znaczenie? Oczywiście, że ma znaczenie... Share this post Link to post Share on other sites
krzysiek 2,715 Report post Posted November 26, 2018 To rozwiń, proszę. Wydawało mi się, że sprzedaż rzeczy, która posiada ślady używania, jako nowej, spełnia def. sprzedaży rzeczy wadliwej, tj. niegodnej z umową. Share this post Link to post Share on other sites
Voiteh 478 Report post Posted November 26, 2018 (edited) POLSKIE PROMOCJE = KOT W WORKU ... Sprzedawane w pierwszej kolejności jest wszystko , to co zalega na półkach i powystawowe oraz ze zwrotów , napraw gwarancyjnych , wadliwe itd.... Dziwię się , że ludzie jeszcze wierzą w te "promocyjne" bajki .... to już wiem dlaczego kosztował stówę mniej... NOoooo czasami uda się trafić jakąś "perełkę" ..... UDANYCH ZAKUPÓW !!! ;) :) to już wiem dlaczego kosztował stówę mniej... Edited November 26, 2018 by Voiteh Share this post Link to post Share on other sites
radek_u 334 Report post Posted November 26, 2018 Dla mnie jest różnica czy reklamujesz z tytułu rękojmi za wadę fizyczną czy z tytułu niezgodności towaru z umową. Czemu? Bo od 4 lat są przepisy zmienione i to jest wprowadzanie w błąd, bo przepisy te między sobą się trochę różniły. Share this post Link to post Share on other sites
Robert.B 206 Report post Posted November 26, 2018 Ze swojej strony mogę polecić RTV euro AGD. Kupiłem mojej córce hulajnogę elektryczna po 15 min zaczęły się problemy z jazdą spakowałem zawiozłem do sklepu mimo śladów używania wymieniono na nową. Dwa miesiace pozniej znów problem z bateria po jakimś czasie odpowiedź : wymiana na inny towar lub zwrot kasy. Kupiłem też aparat kiedyś z wystawy i w domu okazało się że brakuje pokrywki do drugiego obiektywu wróciłem zapytałem i dostałem z drugiego zestawu bez problemu . Share this post Link to post Share on other sites
krzysiek 2,715 Report post Posted November 26, 2018 Ok. Voitech, w nawiązaniu do postów SIDa i Radka: reklamuj z tytułu rękojmi, powołując się na cytowany wcześniej Art. KC. Share this post Link to post Share on other sites